Razboiul principalilor competitori pe piata de retail electroIT din Romania se duce nu doar “la raft” si in rezultatele de final de an, ci si ce nume este cel mai cautat pe Google. Influenta motorului de cautare este foarte importanta asupra afacerilor companiilor si, mai mult, indica performanta si vizibilitatea de care se bucura magazinele.
Google dispune de mai multe instrumente de masurare a performantelor si cautarilor, wall-street.ro folosind doua dintre ele pentru a sublinia tendintele principalilor retaileri electroIT in motorul de cautare – Google AdWords si Google Trends.

Instrumentul pentru cuvinte cheie din Google AdWords analizeaza numarul de cautari dupa un anumit termen, lunar, pe Google. wall-street.ro a folosit in statistici exclusiv cautarile din Romania. S-a calculat volumul traficului generat exact de termenul respectiv (magazinul – n.r.). Statisticile sunt realizate pe baza cautarilor de pe desktop-uri si laptop-uri, nu de pe terminale mobile (tablete, smartphone-uri). Numarul de cautari de pe mobile este mult mai redus comparat cu cautarile de pe desktop-uri si laptop-uri.

Google Trends, asa cum ii spune numele, indica tendintele termenilor in Google – cand a fost respectivul termen cautat cel mai mult.

Concluzii generale – magazinele cercetate (Altex, Domo, Flanco si eMag.ro) inregistreaza cresteri semnificative (si) in Google la final de an si, in 2012, cresterea cea mai mare (maximul atins) a fost in perioada Black Friday.

In ceea ce priveste cautarile pe Google, Altex a fost depasit de Domo in diferite perioade, compania condusa de Dan Ostahie reusind "sa ia fata" Domo spre finalul anului precedent.

eMag, asa cum este de asteptat datorita faptului ca este unicul magazin dintre cele patru lansat exclusiv pe Internet, are cel mai ridicat nivel de interes pe Google.

Altex


Conform AdWords, Altex este cautat in medie pe Google, lunar, de circa 368.000 de ori, in Romania.

Indexul volumului cautarilor indica faptul ca cele mai multe cautari din Romania pentru “Altex”, pe Google, provin din judetele Calarasi si Giurgiu. Deci “Flanco” este cel mai popular in aceste doua judete.


Domo


Conform AdWords, Domo este cautat in medie pe Google, lunar, de circa 246.000 de ori, in Romania.

Indexul volumului cautarilor indica faptul ca cele mai multe cautari din Romania pentru “Domo”, pe Google, provin din judetele Tulcea si Covasna. Deci “Domo” este cel mai popular in aceste doua judete.


Flanco



Conform AdWords, Flanco este cautat pe Google, lunar, de circa 201.000 de ori, in Romania.

Indexul volumului cautarilor indica faptul ca cele mai multe cautari din Romania pentru “Flanco”, pe Google, provin din judetele Caras-Severin si Calarasi. Deci “Flanco” este cel mai popular in aceste doua judete.


eMag.ro


Conform AdWords, eMag.ro este cautat pe Google, lunar, de circa 1.000.000 de ori, in Romania – mai mult decat toate celelalte branduri la un loc.

Indexul volumului cautarilor indica faptul ca cele mai multe cautari din Romania pentru “eMag”, pe Google, provin din judetele Tulcea, Calarasi si Giurgiu.

Evolutie comparativa 2004-prezent

eMag.ro a pornit cu un handicap de popularitate clar in 2004, recuperand insa si depasind in Google principalii concurenti la finalul lui 2010.



Graficele prezentate indica, in linii mari, si evolutia pe piata a afacerilor principalilor patru jucatori din domeniu - crestere sustinuta si accelerata a eMag, revenire a Flanco dupa insolventa din 2009, miscarile bune facute de Domo in online (printre care se numara si deschiderea magazinului pe platforma Okazii.ro) si "Crucisatorul Altex" care, desi se misca mai incet, se mentine inca in locurile fruntase.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri