Conform raportului, sectoarele telecomunicatii, finante si comert au cea mai mare pondere din totalul reclamelor online. In 11 din cele 12 tari in care s-a efectuat monitorizarea, companiile care opereaza in aceste sectoare au avut cele mai multe reclame online.

In Romania, Lituania, Ucraina si Letonia ponderea cea mai mare a campaniilor publicitare online a fost inregistrata in sectorul comert, mai exact 19% pe pietele din Romania si Lituania si 17% pe piata din Letonia. In Lituania, un procentaj mare de reclame online a fost generat de companiile care promoveaza produse si servicii din categoria “timp liber” (19%). In Bulgaria, companiile care promoveaza produse pentru menaj, mobila sau produse decorative au inregistrat 14% din totalul campaniilor publicitare online.

Reclamele la servicii de telecom au inregistrat ponderea cea mai mare din totalul campaniilor publicitare din Slovacia, Ungaria (28% in fiecare tara) si Polonia (25%). In schimb, reclamele referitoare la servicii financiare, asigurari si brokeraj au fost majoritare in Slovenia (35%), Republica Ceha (36%) si Croatia (24%).

Fig 1. Ponderea afisarilor pe sectoare in Romania. Sursa :gemiusAdMonitor