Vanzarile in domeniul retailului online au crescut cu 141% in perioada ianuarie-iulie 2013 fata de acelasi interval al anului trecut, potrivit PayU. Raportul a fost efectuat analizand valoarea totala a produselor comandate din magazinele din retail ce colaboreaza cu PayU. In categoria retail sunt incluse magazinele care comercializeza carti, produse electronice si electrocasnice, IT&C, flori, jucarii, cadouri, confectii, dar si alte produse.

Cresterea de 141% este justificata atat prin atragerea in portfoliul PayU a peste 200 de noi magazine din retail in ultimul an, de cresterea increderii cumparatorilor in platile online, dar si de intrarea unor jucatori de talia Carrefour - cu primul hypermarket online ce ofera produse alimentare, cosmetice si de igiena casei cu livrare la domiciliu - care vor influenta semnificativ piata de plati online.

Carrefour este un jucator cu un puternic impact in randul utilizatorilor online. Este singura companie cunoscuta de majoritatea romanilor care a introdus plata cu cardul online ca metoda exclusiva de plata pe site. Pentru ca acest lucru sa fie posibil, s-a implementat sistemul de refund astfel incat, daca un client comanda un produs care nu se afla pe stoc, suma aferenta este deblocata imediat, nefiindu-i retrasa de pe card. Modalitatea de implementare, alaturi de serviciile oferite si standardele stabilite de un jucator atat de mare vor conduce inevitabil la cresterea increderii utilizatorilor in comertul electronic in general si in plata online in special“, explica Rares Florea, online sales manager PayU Romania.

Reprezentantii Carrefour au sustinut recent ca, desi intr-un stadiu extrem de incipient, Romania “va arde etape” in ceea ce priveste livrarile de produse alimentare pe Internet, urmand sa depaseasca ponderea de 1,5% din totalul vanzarilor de produse alimentare in urmatorii 2-3 ani. Carrefour a lansat magazinul online, in varianta beta, in luna aprilie a acestui an. wall-street.ro a fost una dintre primele publicatii care a urmarit in amanunt subiectul, de-a lungul a mai multor articole.

Cresterea industriei de e-tail se manifesta insa pe toate segmentele reprezentative. Fashion continua sa fie domeniul vedeta, inregistrand o evolutie de 450%, in primul rand ca rezultat al aparitiei unui numar mare de magazine online noi. Printre segmentele cu evolutie foarte buna se numara IT&C (83%) si cadouri (70%).

Valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost in perioada ianuarie-iulie 2013 de 45 de euro, fata de 65 de euro in urma cu un an, explicatia rezidand in diversificarea foarte puternica a ofertei magazinelor online si in cresterea numarului acestora.

Peste 1000 de magazine online de retail utilizeaza in prezent solutiile de plata PayU, printre cele mai importante numarandu-se, PC Garage, Elefant.ro, Fashion Days, F64, Floria, Floridelux.ro, Carturesti, Il Passo, Yokko, Librariile Humanitas, TinaR, Nissa, Miniprix, eMag, Carrefour-Online.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea New Media »



Citeste si