Reclamele la mancare si bautura ii atrag cel mai mult pe romani. Persoanele de peste 44 ani si cei care au studii superioare dau click mai des pe reclame, arata raportul gemiusAdMonitor pentru a doua jumatate a anului 2015.

Romanii dau cel mai des click pe reclame la mancare si bautura, iar cel mai rar pe reclamele din segmentul telecom si carti & media. Reclamele la medicamente se regasesc pe locul doi in clasamentul preferintelor romanilor, iar cele la produse de infrumusetare pe locul trei.

Cine sunt cei care dau click pe reclame. Rezultate din punct de vedere socio-demografic

Utilizatorii de internet care dau cel mai des click pe reclame sunt cei cu varsta de peste 44 de ani si cei care au studii superioare. De asemenea, ponderea barbatilor care dau click pe reclame este cu doar doua procente mai mare fata de ponderea femeilor.

Bannerele standard/statice, cele mai populare formate de publicitate online

In Romania, in aproape 87% dintre campaniile online sunt folosite bannere standard/statice. Formatele de tip Rich Media castiga tot mai mult teren si le intalnim in peste 33% dintre campanii, in crestere cu opt procente fata de anul trecut.

Pe ce device-uri sunt afisate cele mai multe reclame. Bannerele pe telefon, din ce in ce mai folosite

Reclamele afisate pe desktop au atins nivelul de 76% din totalul campaniilor online, in scadere cu sapte procente fata de primul semestru din 2015, in timp ce bannerele afisate pe telefon au ajuns la 21%, iar cele de pe tableta la 3%.

Rata de click atat pentru Rich Media, cat si pentru bannerele standard este mult mai mare pe dispozitive mobile decat pe desktop.

Tendinte pentru anul 2016

“Chiar daca evolutia procentuala nu a fost una spectaculoasa anul trecut, consumul total crescand cu doar 5-7%, noile provocari necesita o atentie sporita. Astfel, putem vorbi de trei directii principale de dezvoltare: in primul rand publicitatea pe mobile care a cunoscut in sfarsit un trend ascendent, mult mai pronuntat decat in anii anteriori; in al doilea rand, programmatic buying si toate etapele necesare pentru a optimiza intreg sistemul; si in al treilea rand, native advertising si promovarea contextualizata”, subliniaza CEO Internet Corp, publisherul wall-street.ro, Raluca Mateiu.

Tu care consideri ca sunt cele mai eficiente tipuri de reclame online? Care iti atrag atentia? Te incurajam sa comentezi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri