Cat timp din zi dedica romanii traficului online si care sunt principalele subiecte de interes in timpul verii? Care sunt activitatile intreprinse de pe mobil in aceasta perioada? Ce aleg romanii in materie de online shopping? Sunt doar cateva dintre intrebarile ale caror raspunsuri se regasesc in noul studiu realizat de Starcom MediaVest, care a avut drept scop investigharea comportamentului in online al romanilor adulti din mediul urban in perioada sezonului estival.

O sesiune online obisnuita intr-o zi de vara este, pentru un roman internaut adult, mai scurta decat in restul anului, iar principalul device pentru traficul online este mobilul, atat in timpul zilelor saptamanii, cat si in weekend. Computerele sunt folosite cel mai mult in timpul zilei, in orele de serviciu.

Cumpararea biletelor de vacanta este inca un comportament emergent pe piata de e-commerce. Principalele produse care se cumpara online sunt: hainele sau accesoriile (49%), electronicele (43%), produsele de ingrijire personala (38%), produse de It&C (33%) sau pantofi (32%).

Cand vine vorba despre principalele subiecte de interes in mediul online, acestea sunt sanatatea, in special ingrijirea personala, dar si activitatile relaxante, precum filmele sau muzica. Desi majoritatea activitatilor online se desfasoara de pe computer, romanii prefera intr-o mai mare masura sa citeasca stiri, sa faca shopping online sau sa se uite la materiale video de pe laptop.

Consumul video este crescut, 51% dintre romani vizioneaza filme online pe perioada verii, in mod special comedii, filme de actiune, drame sau filme SF. 54% dintre romanii investigati urmaresc videoclipuri online in aceste luni. Site-urile de entertainment, unde acestia cauta videoclipuri amuzante, ocupa primul loc in topul preferintelor romanilor pe timp de vara, urmate de site-urile educationale si de travelling.

63% dintre romani citesc stirile online pe site-urile ziarelor, portalurile de stiri sau in newsfeed-ul paginii de Facebook. 3 din 10 romani considera blogurile o sursa buna de informatii la care apeleaza.

46% dintre internautii romani obisnuiesc sa cumpere online obiectele de care au nevoie. Hainele, electronicele si produsele de ingrijire personala se afla in topul preferintelor atunci cand vine vorba de online shopping vara. Acestea sunt urmate de produse IT&C, incaltaminte si aparate electrocasnice. Rezervarile online pentru vacantele de vara sau pentru alte activitati de sezon reprezinta inca un comportament in curs de dezvoltare, efectuat de doar 3 din 10 romani.

Studiul a urmarit, de asemenea, sa descopere care sunt principalele activitati intreprinse de pe mobil, in timpul lunilor de vara, acesta fiind principalul device la care romanii apeleaza pentru cautarea de activitati estivale.

A ramane mereu conectat pare a fi cea mai importanta nevoie a acestora in timpul lunilor de vara. 62% dintre cei care se conecteaza la Internet de pe mobil utilizeaza aplicatii pentru retele de socializare, 55% folosesc aplicatii de messaging si 52%, aplicatii de GPS. 33% dintre acestia acceseaza website-uri direct din linkurile de pe Facebook. 19% acceseaza aplicatii de video streaming si 11% de audio streaming. Pe de alta parte, foarte putini sunt cei care folosesc vara aplicatii pe tema: fitness, transport, productivitate sau educatie.

Facebook ramane de departe cea mai folosita aplicatie de socializare pe mobil in timpul verii, atat la nivel general, cat si ca aplicatia folosita cel mai frecvent. Instagram este folosit de 28% dintre romani, iar 25% folosesc Google+. Dintre aplicatiile de video streaming, cea mai folosita pe timpul verii este Youtube, urmata de platformele HBO Now si Seenow.

In timpul vacantei, 7 din 10 romani aflati in concediu au accesat online-ul de mai multe ori in timpul zilei, de cele mai multe ori din camera de hotel. Alte locuri din care acestia s-au conectat online au fost restaurantele, direct de pe plaja sau de la munte.

Aplicatiile meteo sau GPS-ul sunt primele doua cele mai folosite in timpul concediului de vara, urmate de aplicatii de stiri, muzica, jocuri si de fotografie.

De asemenea, studiul si-a propus sa investigheze care sunt campaniile online cu cel mai mare grad de memorabilitate printre romani. Campaniile la bere, inghetata, telefoane mobile si accesorii sunt primele trei categorii din cadrul carora romanii isi amintesc sa fi vazut reclame in vara aceasta. Campaniile la bauturile carbogazoase, haine si electronice au, de asemenea, un grad bun de constientizare.

Bannerele online si postarile de Facebook sunt principalele formate in care respondentii isi amintesc ca au vazut o reclama la un anumit produs. 36% mentioneaza newsletter-ele retailerilor, iar 31%, articolele de pe site-urile revistelor. Chiar daca majoritatea romanilor sun consumatori de video in timpul verii, reclamele in acest format de pe Facebook sau din alte website-uri nu au acelasi grad de memorabilitate.

Nu doar parintii petrec timp online, ci si copiii lor. Cei mai multi dintre parintii romani din mediul urban, ce au copii cu varste cuprinse intre 3 si 14 ani, declara ca cei mici sunt conectati online mai mult timp in perioada verii comparativ cu celelalte luni ale anului.

Majoritatea acceseaza Internetul in fiecare zi sau cel putin o data la doua zile, de pe propriul mobil, tableta sau laptop. 53% dintre copiii cu varste intre 3 si 14 ani, ai caror parinti acceseaza internetul, detin un telefon mobil.

Jocurile online si vizionarea de videoclipuri sunt principalele activitati preferate de cei mici, pe parcursul verii. 36% dintre copiii cu varste mai mari acceseaza aplicatiile si site-urile de socializare online, 34% acceseaza internetul pentru a cauta informatii, iar 30%, pentru a descarca programe.

Studiul a fost realizat in luna august 2016, pe un esantion de 2430 de internauti romani din mediul urban, cu varste de peste 18 ani. Esantionul este reprezentativ la nivel urban, pentru populatia ce acceseaza internetul, cu o marja de eroare de +/-2%.

In februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria de infografice HumanGraphExperience, o iniţiativa pe termen lung, ce reprezinta o parte dintre rezultatele de analiza ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agenţiei.

Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri