“Mi-am luat Zucc!” a devenit una dintre temutele expresii de pe Facebook. In traducere inseamna ca “ai fost banat” de pe Facebook pentru o perioada determinata de timp, intrucat ai incalcat una dintre regulile retelei sociale. Deseori nici nu realizam ca facem acest lucru, asa ca Facebook face pasi in fata in ceea ce priveste transparenta si promite ca va publica mult mai detaliat tot guidline-ul dupa care decide daca un cont “primeste sau nu…Zucc”.

Am stat de vorba cu Siobhan Cummiskey, public policy manager, content, pe EMEA, din cadrul Facebook, pentru a afla raspunsuri la mai multe intrebari – cum decide Facebook ce conturi sunt inchise, in ce conditii, ce poti face daca consideri ca ai fost blocat abuziv.

“In prezent acesti termeni si conditii, inclusiv motivele pentru care conturile sunt inchise, sunt prezentati intr-o varianta restransa, astfel incat iti pot spune ca foarte curand intreg ghidul intern va fi publicat, integral, pe retea”.

Totodata echipa de “apel” a Facebook, operationalul care se ocupa de procesarea plangerilor se mareste considerabil – de la 4000 de persoane la 7.500, ajungandu-se la un numar de peste 20.000 de oameni pe security & safety in cadrul companiei. “Vor fi angajari atat in State, cat si in Europa – la Berlin, de exemplu”, puncteaza Siobhan.

Vor fi angajati vorbitori de 40 de limbi si, in cazuri speciale, se va apela si la vorbitori de limbi rare intrucat este importanta “si nuanta, contextul, in anumite limbi. De exemplu uneori hate speech-ul este greu de depistat prin translatoare, la fel si mesajele anti-religioase, pe care le taxam imediat”.

Citeste si:
Instagram blocheaza postarile care promoveaza produse de slabit
Instagram si Facebook vor...

Cat de repede raspunde Facebook la report?

Vasta majoritatea a report-urilor date de useri primesc raspuns in maxim 24 de ore, “si aici tehnologia ne ajuta foarte mult. Riscurile majore – precum cele de viata si de moarte, sau live-urile periculoase – primesc raspuns mult mai rapid, la nevoie blocandu-se conturile/live-urile”, explica Siobhan.

Desi oficialul Facebook nu are date privind ponderea utilizatorilor care dau click, efectiv, pe guidelines, important este ca acestia sa stie ca EXISTA acest ghid de reguli si ca il pot consulta. “Mai mult, trebuie sa fie foarte clar ca niciun fel de continut daunator nu va fi tolerat pe Facebook. Este extrem de important sa tinem comunitatea curata, in siguranta”, puncteaza reprezentanta Facebook.

“Ajuta” report-urile multiple?

Circula pe Internet un mit conform caruia daca o postare primeste foarte multe report-uri de la multiple persoane, aceasta va fi eliminata. Reprezentantul Facebook neaga ferm acest lucru: “NU vom elimina niciodata continut de pe Facebook doar pentru ca multi oameni nu sunt de acord, pot sa fie si un milion de report-uri. La fel de bine insa, putem elimina o postare si doar pentru un report, daca descoperim ca incalca regulile noastre”.

De exemplu, desi vor fi eliminate imediat postarile care include instigare la violenta, ura rasiala sau bazata pe sex, mesaje de ura impotriva anumitor religii etc, NU vor fi eliminate postari care pretind ca Pamantul ar fi plat sau vaccinurile nu sunt sanatoase, “intrucat fiecare om are libertatea de a avea opinii proprii, chiar daca nu neaparat populare”, explica Siobhan. “Nu vrem sa ajungem noi sa dictam oamenilor ce este adevarat sau fals”.

Citeste si:
Ministrul Culturii cere demisia sefului Muzeului National din Tg. Jiu
Ministrul Culturii cere...

Si cum ramane cu Fake News-ul?

Pe acest subiect ii dau chiar un exemplu concret – agentia de presa rusa Sputnik.md care arunca continuu in societatea romaneasca stiri false. O intreb pe Siobhan ce se poate face in acest sens, iar raspunsul este unul destul de evaziv.

“In primul rand trebuie sa lucram la educarea publicului, sa realizeze singur ce este fake news si ce nu. De asemenea, avem puse la punct tehnologii care sa depisteze acest continut si sa il marcam ca atare”, spune reprezentanta Facebook.

Daca un cont incalca constant regulile Facebook, acel cont poate fi banat definitiv (sters de pe Facebook), fie ca este vorba de o pagina personala, fie ca este a unei publicatii/companii.

In Romania inca nu exista companii terte care monitorizeaza continutul fals de pe Facebook, insa compania ia in considerare angajarea unei astfel de terte entitati. “Procesul dureaza insa ceva luni, sunt multe detalii de pus la punct, deci probabil in 2019 si in Romania si in Ungaria vor exista terte entitati care sa monitorizeze mai indeaproape si mai clar paginile care raspandesc stiri false”.

Citeste si:
Florin Secureanu, judecat pentru coruptie, a pozat ca salvator SMURD
Florin Secureanu, fostul...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea New Media »



Citeste si
Respectarea vietii private: Facebook a suspendat mii de aplicatii