Inca de la aparitia sa, Internetul a jucat un rol esential in facilitarea interactiunii intre oameni in intreaga lume si desi aceasta nevoie de baza nu s-a schimbat, pe de alta parte, platformele de social media si tehnologia continua sa evolueze, chiar si astazi. Astfel, accesul mai rapid si facil la Internet, precum si dispozitivele mobile au facut din retelele de sociale o parte omniprezenta a vietii noastre, iar timpul petrecut pe social media in fiecare zi sporeste continuu.

Ca urmare, in ultimii 15 ani, miliarde de oameni din intreaga lume au intrat in hora social media, iar platformele s-au luptat puternic pentru interesul acestora, inventand noi caracteristici si functii utile pentru a tine utilizatorii captivati.

Urmatorul video, realizat de catre Data is Beautiful si postat pe YouTube, este o privire in urma la drumul catre succes si prabusirea, la propriu, a multor platforme de social media - si, eventual, o privire asupra viitorului jucatorilor aflati pe val in aceasta industrie.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Iata o imagine de ansamblu a situatiei de astazi:

Pozitie globala Platforma sociala Companie proprietar Tara de origine Numar de utilizatori activi pe luna
1 Facebook Facebook SUA 2,2 miliarde
2 Instagram Facebook SUA 1,1 miliarde
3 Qzone Tencent China 528 milioane
4 Weibo Sina Corp China 528 milioane
5 TikTok ByteDance China 524 milioane
6 Twitter Twitter SUA 340 milioane
7 Pinterest Pinterest SUA 329 milioane
8 Snapchat Snap Inc SUA 302 milioane
9 LinkedIn Microsoft SUA 260 milioane

Daca despre Facebook si Instragram a auzit aproape toata lumea, trebuie sa mentionam ca platforma Qzone este cea mai mare retea de socializare din China. Qzone a aparut initial ca o platforma de blogging, derivata de la QQ, un serviciu de mesagerie instant din China.

Dar, daca, in prezent, Qzone constituie una dintre cele mai mari retele de social media din lume, WeChat (Tencent) este acum serviciul de mesagerie utilizat de catre aproape toti locuitorii din China care detin un smartphone.

LinkedIn a supravietuit multa vreme in Top

LinkedIn, care nu a parasit Top 10 din 2003, este un exemplu de manual de strategie pentru o crestere lenta si constanta. In timp ce unele retele sociale se confrunta cu schimbari bruste legate de baza de utilizatori sau prezinta un model de crestere galopant, LinkedIn a crescut aproape constant in fiecare an de la lansare. In mod surprinzator, aceasta crestere se mentine inca intr-un ritm impresionant, de exemplu, de 24% in 2019.

Va pierde Facebook vreodata primul loc?

Cel putin nu prea curand. Din 2008, Facebook a fost de departe cea mai populara retea de socializare de pe glob. Peste doua miliarde de persoane folosesc reteaua de social media si serviciile sale, inclusiv de business, in fiecare zi. Compania a apelat la achizitii importante si a implementat functii agresive pentru a mentine platforma in fruntea bataliei pentru utilizatori. Insa, Facebook se confrunta si cu multe anchete din cauza preocuparilor tot mai mari ale autoritatilor legate de confidentialitatea datelor. Insa si Instagram sau WhatsApp sunt mai populare ca niciodata si apartin tot Facebook.

Sursa informatii: Visual Capitalist

Citeste si:
Adio like-uri pe Instagram? In ce tari se testeaza ascunderea acestora
Adio like-uri pe Instagram?...

Sursa foto: Twin Design / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea New Media »



Citeste si
China: Vanzari record de 13 miliarde de dolari de Ziua Celibatarilor