Facebook a recunoscut ca strange informatii despre locul unde se afla fiecare dintre utilizatorii sai in permanenta, din ratiuni de securitate si in scopuri publicitare, indiferent daca acestia au activat sau nu geolocalizarea pe dispozitivele lor, transmite miercuri AFP.

'Chiar daca cineva nu isi activeaza datele de localizare, Facebook poate totusi sa determine partial amplasamentul lor, datorita informatiilor pe care le furnizeaza prin diferitele activitati si conexiunile lor la diferitele noastre servicii', afirma Facebook intr-o scrisoare trimisa catre doi senatori americani pe 12 decembrie si postata marti pe Twitter.

Democratul Chris Coons si republicanul Josh Hawley au adresat gigantului retelelor sociale o scrisoare in urma cu aproape o luna pentru a cere informatii despre modul in care acesta colecteaza acest tip de date.

'Suntem preocupati de eventualitatea ca Facebook ar putea sa nu le ofere utilizatorilor sai nivelul de control (asupra datelor lor) pe care parametrii il lasa sa se inteleaga', au scris senatorii, inainte de a adresa intrebari directe.

'Facebook recunoaste', a reactionat Josh Hawley marti, partajand un tweet al unei jurnaliste de la The Hill, care a publicat primele trei pagini ale scrisorii.

'Chiar daca va dezactivati optiunea 'position', ei continua sa va urmareasca amplasamentul pentru a face bani (trimitandu-va reclame)', adauga senatorul. 'Nu aveti control asupra informatiilor voastre personale. (...) De aceea Congresul trebuie sa actioneze', mai spune el.

In SUA, doar statul California a ratificat o lege privind protectia vietii private si a datelor personale ale consumatorilor. Numerosi reprezentanti cer o lege federala pe aceasta tema.

In raspunsul trimis senatorilor, Facebook aminteste ca datele de localizare le permit utilizatorilor sa partajeze locul unde se afla sau sa efectueze cautari intr-un anumit perimetru. Aceste informatii 'ne ajuta sa trimitem continuturi mai adecvate si sa imbunatatim mesajele publicitare', arata reteaua.

Chiar si atunci cand utilizatorii dezactiveaza geolocalizarea, Facebook dispune totusi de indicii. Insa in primul rand adresele IP (sistemul de identificare a unei conexiuni la internet) sunt cele care ii tradeaza pe utilizatorii preocupati de confidentialitate.

In acest caz, Facebook precizeaza totusi ca se opreste la nivelul de oras sau de cod postal, cu exceptia problemelor legate de securitate.

Grupul californian colecteaza date personale de tot felul despre cele 2,2 miliarde de utilizatori zilnici ai platformelor sale Instagram, Messenger, WhatsApp si Facebook.

Modelul sau economic se bazeaza pe exploatarea comerciala a profilurilor consumatorilor prin tintirea publicitara extrem de precisa, la scara foarte mare.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea New Media »



Citeste si
EXCLUSIV Director Facebook: Ce impact are social media asupra economiei
Setari Cookie-uri