Vanzarile de gaze ale Petrom au scazut in trimestrul patru

Productia de hidrocarburi (petrol si gaze) a OMV Petrom (SNP) a scazut usor in trimestrul al patrulea, la 183.000 barili echivalent petrol pe zi, in timp ce vanzarile de gaze si energie au coborat cu 11%, la 14,44 TWh. Marja de profit s-a mentinut insa la un nivel favorabil, scrie Mediafax.

In ultimul trimestru al anului 2011, OMV Petrom a produs 186.000 barili echivalent petrol pe zi, iar vanzarile de gaze si energie au totalizat 16,23 TWh.

"Volumul vanzarilor de gaze ale Petrom din trimestrul al patrulea al anului 2012 a scazut cu 11% fata de timestrul patru din 2011, insa nivelul marjei a ramas favorabil", se arata intr-un comunicat transmis vineri de grupul austriac OMV.

Productia de petrol si gaze a OMV a crescut usor in intervalul analizat, de la 289.000 barili echivalent petrol pe zi la 301.000 barili echivalent petrol pe zi.

Vanzarile de gaze si energie ale OMV au urcat cu 40%, de la 91,62 TWh la 128,67 TWh, datorita unei cresteri puternice a operatiunilor de trading, care au reprezentat aproximativ 65% din totalul vanzarilor de gaze.

Pe rafinare si marketing, productia OMV s-a mentinut la aproxiamtiv 4,9 milioane tone, in timp ce marja indicativa de profit a urcat de la 1,77 dolari pe baril la 4,03 dolari pe baril.

Grupul anticipeaza ca va raporta pentru trimestrul al patrulea al anului trecut o rata de taxare mai redusa decat in trimestrul al treilea, datorita unei contributii mai ridicate la profit din partea Petrom, se mai spune in comunicat.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri