Fenomenul Forex atrage multi romani cu mirajul castigurilor mari si rapide promise de firmele neautorizate, care promoveaza nestingherite mesaje deloc reale. Internetul este invadat de reclame ce garanteaza profituri peste noapte, in timp ce brokerii autorizati fac eforturi in educarea financiara a populatiei.

“Brokerii neautorizati de forex au invatat internetul cu reclame, oamenii cad in capcana acestor mesaje. Depun intai sume mici, sunt atrasi de eventuale castiguri initiale, apoi isi cresc portofoliile si pierd banii. De cele mai multe ori, ordinele lor nici nu ajung in piata, ci in platforme fictive, in conturi din paradisuri fiscale. In fata pierderilor, incep sa caute variante: merg la politie, la ASF, dar cel putin pana acum nu exista informatii ca vreunul dintre cazuri s-ar fi finalizat”, a declarat Victor Stanila, Head of Compliance la Tradeville.

Aceste activitati au efecte neplacute si pentru tinerii angajati de companiile Forex neautorizate, pentru ca activitatea de promovare a instrumentelor financiare fara autorizatie de la ASF este infractiune, atat pentru persoanele fizice care o presteaza, cat si pentru firmele infiintate in acest scop.


Ce trebuie sa stii cand esti contactat de o persoana sau firma care vinde Forex:

  • Verifica daca persoana care te contacteaza si firma pe care o reprezinta sunt autorizate – poti face acest lucru pe site-ul Autoritatii de Supraveghere Financiara
  • Fii atent la mesaj - daca ti se promit castiguri rapide si mari, ar trebui sa fii precaut. Brokerii autorizati nu au voie sa promita profituri.

“Nu putem sa ii protejam pe oameni de riscul de piata, dar trebuie sa inteleaga ca este important sa fie atenti pe mana cui isi dau banii. De asemenea, asumarea riscului trebuie sa se faca in cunostinta de cauza”, a mai spus Victor Stanila.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Setari Cookie-uri