Romanii sunt atrasi de ideea de investitii iar rata de economisire si crestere a portofoliilor este foarte mare, chiar peste asteptari, spune Razvan Furtuna, head of private banking la BCR. “Pietele financiare sunt sub impactul politicilor monetare iar oamenii devin mult mai atenti in a-si planifica viitorul. Lucrurile se indreapta spre o zona asemanatoare cu ce se intampla in vestul Europei. Desigur, nu trebuie sa uitam ca suntem parte dintr-o economie inca mica iar averea medie este inca redusa la noi”, a declarat Razvan Furtuna, la emisiunea Profesionistii in Investitii.

Criza a dus la o atentie mult mai mare a romanilor la modul in care cheltuie si investesc banii. In plus, clientii au fost obisnuiti cu servicii de tip “red carpet”, lucru normal tinand cont ca in urma de 10 ani bancile aveau mare nevoie de lichiditate iar investitorii primeau randamente adaptate la sumele investite si costuri zero, a explicat oficialul BCR.

“Lucrurile nu mai sunt acolo, sistemul bancar este foarte lichid inclusiv pe valute. Clientii au asteptari legate de transparenta, cunstinte, informare si evident din zona eticii si moralitatii. Aproximativ 60% din sumele din acest segment sunt gestionate inca in zona produselor de economisire, din diferite motive, dar procentul scade. Exista interes si pentru alt timp de solutii dinanciare iar cei care economisesc se transforma in investitori intr-un ritm ridicat si inteleg schimbarea de paradigma a serviciilor de investitii”, a mai spus Furtuna.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Setari Cookie-uri