Încă o companie de IT pe bursa românească: Allview pregătește listarea după un profit record

Producătorul de dispozitive electronice Allview (Visual Fan SRL) a înregistrat, în 2020, o cifră de afaceri de peste 82,75 milioane de euro (404,61 milioane de lei), cea mai mare din istoria de 19 de ani a companiei. Pentru finanțarea planurilor de dezvoltare, Allview pregătește listarea companiei la Bursă, alături de casa de brokeraj TradeVille.

Profitul net s-a situat la 4,88 milioane de euro (23,86 milioane de lei), după un an de creștere a vânzărilor pentru echipamentele electronice, dar în care Allview a valorificat și alte oportunități comerciale apărute în relația cu China, pe fondul pandemiei de COVID-19.

Din totalul profitului net, producția de electronice a companiei (telefoane mobile inteligente, televizoare, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri și alte gadgeturi) a reprezentat 1,4 milioane de euro (7,04 milioane de lei), în creștere de aproape 4 ori față de profitul înregistrat de producția de electronice (1,84 milioane de lei) în 2019.

Sporirea semnificativă a profitabilității pentru producția de electronice survine unei creșteri constante a cifrei de afaceri din activitatea de bază, cu 20% față de 2019, respectiv 36% față de 2018. Allview a înregistrat creșteri de vânzări pentru întreg portofoliul de produse electronice în 2020, față de anul anterior, între care se remarcă avansul vânzărilor pentru gama IT&C, cu 12%, respectiv pentru televizoare smart, cu 27%.

Din perspectiva activității comerciale, la creșterea cifrei de afaceri a companiei de anul trecut a contribuit implicarea Visual Fan SRL în eforturile mediului de business din România de a procura echipamente medicale care deveniseră greu de găsit în trimestrul al II-lea. Pe baza relațiilor îndelungate cu furnizorii chinezi, compania brașoveană a reușit să achiziționeze, într-un ritm accelerat și la prețuri avantajoase, consumabile medicale pentru mai mulți parteneri din serviciile de sănătate, atât din sectorul public, cât și cel privat.

Citeste si:
Ce măsuri ia brandul autohton Allview pentru a proteja clienții și...
Ce măsuri ia brandul autohton...

O altă oportunitate valorificată de Allview, în 2020, a fost segmentul educațional, unde a crescut cererea de echipamente care să faciliteze școala online, generând o cifră de afaceri de 6,87 milioane de euro (33,62 milioane de lei).

”Pentru 2021-2022, Allview își propune să devină lider pe piața românească de Smart TVs cu Android TV™ și Google Assistant™ integrat, obiectiv ce are toate premisele de a fi atins, având în vedere oferta diferențiată și diversificată de produse, precum și potențialul de creștere pe care piața îl manifestă”, spun reprezentanții companiei, într-un comunicat de presă.

La nivel operațional, compania își propune investiții în dezvoltarea capacităților in-house de creare și implementare a tehnologiilor și de a atrage cele mai bune talente de pe piață pentru a se alătura echipei Allview.

Citeste si:
BVB ar putea atrage companiile de pe Seedblink în vederea listării
BVB ar putea atrage...
Sursa foto: Allview
Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Sișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-sef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri