Casa de brokeraj pe burse internaţionale XTB, listată pe bursa de la Varșovia, a raportat un profit net de peste 91 milioane Euro în S1 2023, în scădere cu scădere de 11,6% față de anul anterior. Numărul de clienți noi dobândiți a ajuns însp la un record de peste 167.000, potrivit companiei.

Activitățile intense de marketing au dus la un număr record de clienți noi, precum și la creșterea activității lor de investiții, se arată într-un comunicat de presă al XTB.

În prima jumătate a anului 2023, compania a înregistrat peste 167.000 de clienți noi comparativ cu 101.000 cu un an mai devreme. Creșterea înregistrată este de 65,5%. În paralel, numărul de utilizatori activi a atins, de asemenea, un nivel record, cu o creștere anuală de 44,4%, de la 190.000 în S1 2022 la 274.00 la închiderea S1 2023.

Potrivit Irinei Cristescu, General Manager XTB România, anul acesta, piețele de capital au fost mai liniștite decât în anii trecuți, iar volatilitatea mai redusă nu a oferit aceleași oportunități de investiții. În mod normal, acest lucru s-ar fi tradus printr-o diminuare a interesului clienților și potențialilor clienți pentru burse, reflectându-se direct în rezultatele companiei. Însă lucrurile nu au stat așa pentru XTB. Mai mult, popularitatea pe care acțiunile cu deținere o au în rândul investitorilor români și numărul de clienți care aleg să acceseze piețele financiare prin intermediul lor sunt în continuă creștere.
În perioada raportată, XTB a generat un profit net de 91,3 milioane Euro comparativ cu 103,3 milioane Euro în anul anterior (o scădere de 11,6%). Veniturile operaționale în prima jumătate a anului 2023 s-au ridicat la peste 177 milioane Euro comparativ cu 180 milioane Euro în S1 2022 (o scădere de 1,4%).

Cheltuielile operaționale din prima jumătate a anului 2023 au însumat 74 milioane Euro, cu peste 16 milioane Euro mai mult decât în perioada similară a anului anterior. Cele mai semnificative creșteri (plus 7 milioane Euro) s-au înregistrat la capitolul costuri cu remunerația și beneficiile angajaților, dat fiind ritmul de dezvoltare accelerat al companiei și al numărului de angajați. Costurile de marketing au crescut cu aproape 7 milioane Euro, majoritatea acestei creșteri fiind generată de investițiile mai mari în campaniile de marketing online.

„Creșterea bazei de clienți rămâne o prioritate, iar rezultatele financiare din primul semestru din 2023 demonstrează că ne putem atinge obiectivele chiar și atunci când volatilitatea pe piețele financiare și de mărfuri este mai mică și interesul pentru investiții scade. Datorită ofertei noastre variate, atragem noi grupuri de clienți, care sunt la începutul călătoriei în investiții. Datorită acțiunilor fracționate, pe care le-am lansat deja pe șapte piețe europene, inclusiv România, clienții noștri au mai multă flexibilitate în construirea unor portofolii diversificate bazate pe acțiuni și ETF-uri”, subliniază Paweł Szejko, membru al consiliului de administrație XTB.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri