Finalul campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale este marcat de volatilitate, scoruri apropiate între candidați și un val de incertitudine în rândul electoratului, arată un studiu al agenției independente MKOR.
Studiul „Consumer Sentiment 2025” a fost desfășurat în perioada 24–27 aprilie pe un eșantion de 1.750 de persoane, cu o marjă de eroare de ±2,5% și un nivel de încredere de 95%.
George Simion conduce în intențiile de vot pentru turul 1, cu 33,1%, în creștere față de martie (+1,9%). Îi urmează Crin Antonescu (21%) și Nicușor Dan (19,4%), într-o schimbare de clasament față de luna precedentă.
În varianta brută (excluzând redistribuirea voturilor valide), Simion este preferat de 21,5% dintre respondenți, Antonescu de 13,7%, iar Dan de 12,6%.
Ponta pierde teren
Victor Ponta pierde teren, coborând la 14,8% (redistribuit), iar Elena Lasconi înregistrează o ușoară creștere până la 7,3%.
Nivelul indecișilor a crescut semnificativ – 33,1% dintre respondenți nu și-au definit opțiunea electorală, față de 27,4% în martie. Numărul celor care spun că nu știu cu cine ar vota a urcat de la 16,2% la 21,9%.
Peste jumătate dintre votanți nu știu ce vor alege în turul 2
În turul al doilea, scenariile sunt strânse, dar incerte, 55% dintre respondenți neavând o opțiune clară.
Doar 76% dintre susținătorii lui Simion declară că vor merge sigur la vot, comparativ cu 87% în martie.
Astfel, studiul indică un risc crescut de absenteism și voturi nule, ceea ce face ca rezultatul de duminică să fie imprevizibil.
