19 Decembrie 2011
Careul de asi al lui Dascalu: Cine conduce mallurile Iulius
Cu patru malluri deschise si unul care se pregateste de inaugurare, Iulian Dascalu este cel mai mare proprietar roman de centre comerciale. Mallurile sale au afaceri de peste 40 de milioane de euro pe an si 10% din aceste venituri sunt aduse de cei care conduc proiectele. Afla pe mana cui a lasat Dascalu mallurile Iulius.
Anuta Pop, Iulius Mall Timisoara
In perioada aprilie 2000 – iulie 2004 a fost leasing manager la acelasi centru comercial, ulterior ocupand functia de leasing lanager la Iulius Mall Timisoara pana in iulie 2011, cand a fost promovata ca shopping center manager.
"Directorul de mall este liantul intre investitor si retaileri. Un bun director de mall trebuie sa aiba: inteligenta manageriala de a doza in cantitati optime diplomatia, abilitatea de a comunica si tenacitatea - in relatia cu retailerii, precum si abilitatea de a organiza si mobiliza angajatii, priviti ca si coechipieri, si nu ca subordonati”, descrie ea definitia unui sef bun de mall.
Pe langa evolutia pozitiva din punct de vedere financiar si cresterea traficului, cele mai mari realizari ale echipei din Timisoara in ultimul an au fost deschiderea de noi magazine care apartin unor mari branduri internationale, venite pentru prima data in oras: H&M, Massimo Dutti, C&A, Sephora si Swarovski. Tot in ultimul an, in Iulius Mall Timisoara au fost inaugurate mnagazinele: Media Galaxy, Kultho si Seroussi.
Mallul din Timisoara a fost deschis in 2005 si extins patru ani mai tarziu, in prezent avand o suprafata inchiriabila de 66.580 mp. Anul trecut, Iulius Mall Timisoara a raportat afaceri de 14,6 milioane de euro, iar in primele noua luni din 2011, incasarile au ajuns la 11,5 milioane de euro.
Citeste si Un sef de mall aduce 10% din venituri.
Sorin Guttman, Iulius Mall Cluj
"Facand o comparatie intre experienta in multinationale de peste 10 ani si o nationala, in cea din urma gasesti mai multa flexibilitate, precum si o capacitate de adaptare mai mare”, rezuma el avantajul de a lucra pentru un roman, mai exact, pentru cel mai mare proprietar autohton de centre comerciale.
In opinia sa, un sef bun are capacitatea de a conduce organizatia catre tintele propuse. "Nu oricum, ci imbinand in mod fericit doua aspecte aparent antagonice: realizarea obiectivelor financiare si mentinerea relatiilor cu echipa sa la un nivel care sa favorizeze emulatia”, afirma Guttman.
In ultimul an, Iulius Mall Cluj si-a completat portofoliul de retaileri cu branduri precum H&M, Massimo Dutti si Tommy Hilfiger.
Proiectul a fost inaugurat in 2007 si are o suprafata inchiriabila de 42.700 mp, la care se adauga cladirea de birouri Iulius Business Center. Anul trecut, afacerile Iulius Mall Cluj au totalizat 13,1 milioane de euro. In primele trei trimestre din 2011, cifra de afaceri a fost de aproape 10 milioane de euro.
Eduard Marcu, Iulius Mall Suceava
"Cel mai important lucru in administrarea unui mall il consider atentia la detalii. Feed-back-ul primit din partea clientilor care trec pragul Iulius Mall Suceava, de la chiriasi si colegii de echipa, sta la baza operarii zilnice a mallului si a stabilirii directiilor viitoare de dezvoltare", spune Marcu.
Printre realizarile Iulius Mall Suceava din ultimul an se numara: inaugurarea retailerului C&A, mentinerea gradului de ocupare si cresterea numarului de vizitatori zilnici, a mediei lunare a vanzarilor chiriasilor si, implicit, cresterea cu circa 11% a veniturilor din operarea mallului in primele noua luni din 2011, pana la 5,7 milioane de euro.
Iulius Mall Suceava a fost deschis in 2008 si are o suprafata inchiriabila de 49.800 mp. Anul trecut, afacerile mallului au totalizat aproape 7 milioane de euro.
Emilian Feraru, Iulius Mall Iasi
"Seful nu este decat unul singur, cel care plateste angajatii, in timp ce directorul de mall are menirea de-a fi colegul care completeaza fiecare departament in parte. Dincolo de aspiratiile firesti, realitatea cotidiana te obliga la cunoasterea tuturor problemelor si la asigurarea unui echilibru in interiorul echipei, dar si fata de operatorii centrului comercial”, spune el.
In ceea ce priveste realizarile Iulius Mall Iasi din ultimul an, Emilian Feraru spune ca, intr-un context tot mai exigent, primul mall realizat in afara Bucurestiului a ramas si in 2011 stabil financiar, mereu langa clientii prin evenimentele de marketing.
Un avantaj este dat si apropiata deschidere a magazinului Carrefour Market, care inlocuieste vechiul G'market si constituie cea mai importanta realizare a departamentului de leasing.
Iulius Mall Iasi a fost deschis in anul 2000, iar dupa doua extinderi, suprafata sa inchiriabila a ajuns la 25.000 mp. Anul trecut, afacerile mallului au ajuns la 6,6 milioane de euro, iar in primele noua luni din 2011 au crescut la 4,9 milioane de euro.