Regiunea cu cele mai cautate orase de catre retaileri este Europa, cu 48% de noi intrari, urmata de Orientul Mijlociu si Africa (22%) si Asia (14 %). America de Nord, zona Pacificului si America Latina au atras 8%, 6% si respectiv 1% dintre noile intrari, potrivit Raportului anual despre globalizarea sectorului retail realizat de consultantul imobiliar CBRE.
Raportul CBBRE analizeaza evolutia pe principalele regiuni a 326 de retaileri din 73 de state, atat la nivel de tara, cat si la nivel de orase.

„Sectorul retail se afla in ascensiune, iar extinderea pe noi piete globale continua sa aiba un potential ridicat pentru retaileri. Europa de Est prezinta interes pentru investitii in domeniu, iar companiile cauta sa se dezvolte pe pietele din regiune”, a declarat Luiza Moraru (foto), sefa departamentului de retail a CBRE Romania.

Retailerii s-au extins pe mai multe piete anul trecut, astfel incat in 74% dintre tarile analizate s-a inregistrat intrarea a cel putin unui nou retailer.

Almaty (Kazakhstan) a fost cel mai cautat oras anul trecut, beneficiind de intrarea a 18 noi retaileri. Evolutia s-a datorat in special investitiilor in infrastructura, crearii de noi spatii de centre comerciale si intrarii aici a brandurilor Inditex in 2010, care i-au incurajat pe noii investitori, potrivit CBRE Alte piete est-europene de interes au fost Moscova (11 noi retaileri), Kiev (9 noi retaileri) si Varsovia (6 noi retaileri).

Americanii, cea mai puternica evolutie

Cea mai puternica evolutie la nivel global o inregistreaza retailerii americani, 73% dintre acestia activand in toate cele trei regiuni, comparativ cu 44 % din retailerii din EMEA si doar 23 % dintre cei din Asia Pacific. Retailerii din sectorul produselor de lux si moda sunt cei mai dezvoltati la nivel global, cu o prezenta de 80% in cele trei regiuni.

In afara Statelor Unite, retailerii americani prefera Londra (64,2 %), unde au cel putin un magazin, Dubai (61,2%) si Kuweit (49,3%). Retailerii din Europa prefera Orientul Mijlociu cand vine vorba de cucerirea unor noi piete. Dubai a fost cea mai populara destinatie in randul acestora, fiind preferata de 60,1%, urmata de Istanbul (48,6%), Kuweit (44,3%), Riad (44,3%) si Jeddah (42,1%).

„Asia este, de asemenea, o tinta importanta pentru retailerii europeni, care au ales si Singapore, Beijing, Shanghai si Hong Kong. Retailerii din Asia nu s-au extins la fel de mult in afara propriei regiuni, in principal datorita oportunitatilor inca neexploatate pe deplin din zonele in care activeaza. Totusi, printre destinatiile alese pentru extinderi internationale se numara Dubai, Melbourne sau Sydney”, se arata in studiul citat.

Construirea de noi spatii comerciale joaca un rol important in atragerea retailerilor internationali. Astfel, cel putin un nou centru comercial, de peste 20.000 de metri patrati, a fost construit in 62 din cele 178 de orase analizate. In total, 7,8 milioane de metri patrati de noi spatii comerciale au fost create anul trecut in 142 de centre.

"Din acest punct de vedere, al construirii si deschiderii de noi centre comerciale, China a fost cea mai activa piata in 2011 si va continua tendinta in urmatorii ani. Pietele mature din Europa Occidentala si America de Nord au limitat dezvoltarea de noi spatii, concentrandu-se in 2011 pe redefinirea si extinderea celor existente", potrivit CBRE.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri