Anchor Grup a demarat procesul de modernizare si repozitionare al mallului Plaza Romania, o investitie de 10 mil. euro, care va dura 18 luni. Razvan Gaita, directorului general al dezvoltatorului imobiliar a povestit despre schimbarile ce vor fi realizate in centrul comercial al carui business a scazut puternic dupa deschiderea mallului AFI Palace Cotroceni in apropiere.

Lucrarile de modernizare si repozitionare a centrului comercial Plaza Romania ca mall de proximitate au demarat si vor viza in principal schimbarea fatadei, modificarea circuitului de shopping si transformarea unei parti din mall in spatii de birouri. Principala modificare legata de partea de retail vizeaza crearea unei noi intrari la nivelul bulevardului Timisoara, unde in prezent se intra pe la nivelul subsolului. In ceea ce priveste repozitionarea ca mall de familie, principalele modificari in strategia mallului vor viza zona de promovarea, focusul urmand sa fie pe cartierele invecinate: Militari, Drumul Taberei, Crangasi. Prima parte a lucrarilor va viza intrarea de pe bulevardul Timisoara si se va incheia in 4-5 luni.

Modificarile vor viza si crearea unor spatii de relaxare si spatii de joaca, concentrate in special pe jocuri electronice. La nivel de mix de chiriasi, Razvan Gaita spune ca in locul fostului supermarket Gima se vor deschide doua magazine ancora, noi pe piata locala. Gaita nu a facut public numele retailerilor, mentionand doar ca va fi un retailer de fashion si un home&deco.

Ce asteapta Anchor Grup dupa modernizarea mallului Plaza Romania

Dupa finalizarea lucrarilor, Gaita spune ca se asteapta la o crestere de 50% a afacerilor si o crestere de 20-25% a traficului, tinta fiind ca numarul vizitatorilor sa urce spre 30.000 de persoane pe zi.

Potrivit lui Gaita in 2013, mallul Plaza Romania a inregistrat venituri de 7 milioane de euro, in scadere fata de 2012, cand afacerile depaseau 9 mil. euro. „Anul trecut a fost unul critic, dar am primit votul de incredere al retailerilor si am ajuns aici”, a spus Gaita.
Greutatile Plaza de anul trecut au fost determinate si de amanarea si modificarea planurilor de modernizare, pe care compania le mai anuntase o data in 2012, cand seful companiei era Ali Ergun Ergen. Cititi aici cum aratau in 2012 planurile de modernizare ale celor doua centre comerciale.

Cifrele Plaza Romania au inceput deja sa se imbunatateasca anul acesta. Astfel, numarul vizitatorilor Plaza Romania a crescut cu 10% in primul trimestru al acestui an, fata de aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, mallul a atras si noi chiriasi. Timeout si Cinema Cafe se numara printre cei mai recenti chiriasi ai Plaza Romania, cu magazine deschise de la inceputul anului 2014. World Class, lider pe piata din Romania in industria wellness-ului, ocupa din luna februarie un spatiu dublu in Plaza Romania comparativ cu anul trecut. Damat Tween, Koton si Al Saj sunt de asemenea branduri care se vor alatura in scurt timp centrului comercial.

Plaza Romania

In prezent gradul de ocupare al mallului este de circa 65%, iar la incheierea lucrarilor Gaita estimeaza ca gradul de ocupare sa ajunga la 90-95%.

Suprafata mallului Plaza Romania va ramane de 40.000 mp, circa 8.000 mp urmand sa fie destinati spatiilor de birouri. Gaita a mentionat ca finantarea modernizarilor este primita de la grup si se va lucra cu mai multi subcontractori, proiectul neavand un contractor general.

Modernizarea Bucuresti Mall incepe in iunie

Compania va incepe in iunie si lucrarile de modernizare de la Bucuresti Mall, investitie de circa 15 mil. euro. In Bucuresti Mall gradul de ocupare este de 80%, iar o parte din retaileri s-au mutat deja pentru a putea demara lucrarile de renovare. Anul trecut businessul Bucureti Mall a scazut la 12 mil. euro fata de 14,5 mil. euro in 2012.

Ambele centre comerciale vor ramane deschise pe toata durata lucrarilor. Renovarea va fi efectuata in etape, astfel incat sa nu afecteze traficul. Doua treimi din mall vor fi in permanenta accesibile publicului, acesta putandu-se bucura in continuare de shopping si de evenimentele speciale, dedicate intregii familii.

Per total grupul Anchor a inregistrat anul trecut venituri de 35 mil. euro.

Grupul Anchor este prezent in Romania din 1997 fiind unul dintre cei mai puternici jucatori de pe piata. Anchor Grup a construit in Romania Bucuresti Mall, primul centru comercial modern la nivel local. De asemenea, grupul detine Plaza Romania, birourile Anchor Plaza si proiectul rezidential InCity Residences, ansamblu rezidential situat in centrul Capitalei. Valoarea totala a investitiilor efectuate pana in prezent se ridica la peste 350 milioane euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri