Antreprenorul roman Daniel Guzu se afla in discutii cu mai multi cumparatori pentru al doilea exit pe care se pregateste sa il faca din domeniul constructiilor.

Dupa vanzarea cu succes a Fabryo in anul 2009, Daniel Guzu a infiintat in anul 2010 brandul Duraziv, specializat in productia de adezivi, mortare si vopsele, un business care la finalul anului trecut s-a ridicat la circa 20 de milioane de euro.

Se pare ca valoarea de 20 de milioane de euro este una cu traditie in familia Guzu – antreprenorul roman vanzand Fabryo cu circa 20 de milioane de euro. Planurile cu Duraziv vizeaza tot un exit, iar valoarea la care Daniel Guzu ar vinde business-ul se ridica tot la 20 de milioane de euro.

“Au existat negocieri, iar discutii si interes au venit atat din partea unor companii cu capital autohton, cat si din partea companiilor straine. Piata constructiilor este in crestere, insa noi abia in momentul de fata culegem cu adevarat roadele Duraziv. As vinde Duraziv in momentul in care as primi o oferta buna, iar pentru acest lucru ea trebuie sa fie multiplu de EBITDA. (…) De 10 ori EBITDA, in conditiile in care la finalul anului trecut valoarea sa a depasit 2 milioane de euro”, a declarat Daniel Guzu intr-un interviu acordat jurnalistului wall-street.ro.

El a precizat ca desi nu exista in momentul de fata o negociere clara ce ar viza posibila vanzare, se asteapta sa revina cat de curand la masa negocierilor si sa asistam la un nou exit din piata producatorilor de materiale de constructii.

Intrebat despre piata constructiilor si despre asteptarile Duraziv pe piata, Daniel Guzu a precizat faptul ca numarul tot mai mare de proiecte, cat si apetitul romanilor pentru renovari a revenit pe un trend ascendent.

“Anul 2016 a fost unul bun din perspectiva pietei constructiilor si a materialelor de constructii, iar anul acesta va fi cel putin la fel de bun gratie numarului tot mai mare de proiecte si a volumului de activitate si el, in crestere”, a adaugat Daniel Guzu.

Planuri pentru o noua fabrica Duraziv: investitia s-ar putea ridica la 12 mil. euro

Daniel Guzu, omul de afaceri care controleaza business-ul Duraziv, specializat in productia de materiale de constructii, spunea in urma cu un an ca ia in calcul constructia unei noi fabrici de adezivi si mortare, cu o capacitate dubla fata de cea pe care o detine in momentul de fata. La momentul respectiv, antreprenorul roman sugera faptul ca viitoarea facilitate de productie, a carei constructie ar putea demara chiar din 2017, va avea o capacitate de productie de 400.000 de tone pe an, dublu fata de limita pe care o are cea din prezent.

Potrivit informatiilor din piata, o fabrica cu o capacitate de productie de 400.000 de tone, ar necesita o investitie cuprinsa intre 5 si 12 milioane de euro, in functie de tipul de echipamente sau cat de automatizata va fi.

Guzu mizeaza pe agricultura: pariul castigator este in sucuri naturale si in vin

Pariul castigator al antreprenorului roman este, insa, in domeniul agriculturii, acolo unde investitiile sunt concentrate pe productia de vin si pe cea de sucuri naturale si de gemuri.

“Am investit constant in proiectele derulate in agricultura. Brandul Ana Are a avut un parcurs foarte bun, insa problema este ca sucurile pe care le realizam sunt doar din fructe proaspete care sunt greu de pastrat. (…) Avem un depozit de 1.500 de tone, iar anul acesta punem la punct si pe cel cu o capacitate dubla si vom reusi sa le umplem pe ambele”, a precizat Daniel Guzu.

Brandul “Ana Are” a fost lansat pe piata in toamna anului 2012, prin introducerea intr-o prima faza a gamei de gemuri si dulceturi din fructe naturale pentru ca ulterior sa aduca pe piata si gama de sucuri naturale pe baza de mere.

“Asistam la un trend in randul romanilor de a renunta la produsele obisnuite din comert si de a bea sanatos si de a manca sanatos. Trendul este in crestere. Oamenii sunt tot mai atenti la ce consuma, citesc etichetele, doar ca in ceea ce priveste consumul, acesta se situeaza inca foarte departe fata de media tarilor dezvoltate din Vest”, a mai punctat Guzu.

Produsele Ana Are se gasesc in marile lanturi de hipermarketuri, cat si in supermarketurile din intreaga tara. Sucurile Ana Are se vand si sub marca privata in marile magazine precum Auchan sau Mega Image.

In zona Panciu, Daniel Guzu detine si o importanta podgorie de vin din care produce anual vinuri naturale cu care se afla intr-o continua dezvoltare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri