Un lucru despre care consider ca influenteaza destul de mult sinergia si legatura dintre logistica si retail este conceptul de Click & Collect. Este un concept foarte "la moda" si constituie directia in care intreaga distributie va merge. Va ajunge sa fie un lucru de care nu poti sa te lipsesti, deoarece pentru toti retailerii sa existi in mediul online a devenit un "must have", adica o activitate pe care daca nu o faci, ajungi sa pierzi pe toate planurile, sustine Sebastian Mahu, head of asset management Romania, NEPI Rockcastle.

"Mediul online a devenit precum un factor «igienic», daca ar fi sa ne raportam la concepte de management, in sensul in care, daca il faci corect nu ai niste profituri enorme, dar te ajuta foarte mult pe celelalte segmente. Insa, daca nu il faci, pierzi foarte mult si nu doar vanzarile respective din online, ci pierzi pur si simplu din cota de piata", a declarat Sebastian Mahu (foto), la conferinta ReConstruct, organizata de wall-street.ro.

Partenerii ReContruct 2018 sunt: Genesis Property, TeraSteel. Sponsori: Digital Architect si Imobiliare.ro.

Sebastian Mahu, head of asset management Romania in cadrul NEPI Rockcastle, adauga ca pentru a creste profiturile in retailul online prin reducerea costurilor cu distributia a aparut conceptul "Click & Collect", care "rezolva una dintre problemele importante ale lantului logistic de astazi. «The Last Mile», cum spun americanii, este extraordinar de costisitoare. Tu poti sa faci distributie pe o distanta de sute sau mii de kilometrii, dar ultimii ajung sa aiba costuri de aproape 50% din intregul cost de distributie. Acest cost pune o presiune extraordinara, iar, ca urmare, acest comert online, nu este atat de profitabil pe cat pare".

Astfel, "a aparut acest concept de Click & Collect care are avantaje din ambele parti. Practic, este o sinergie intre cele doua: ai vanzarile din online, dar pe de alta parte distributia o faci folosindu-te de punctele de colectare fizice. Si, in acest fel, nu mai ai acea pierdere si acele probleme cu curierii, cu diverse locatii cu anumita temporizare a distributiei s.a.m.d.".

Sebastian Mahu, NEPI...
Citeste si: NEPI: Perceptia asupra unui centru comercial s-a schimbat in 20 de ani

In opinia sa, "exista o sinergie foarte puternica intre lanturile logistice si lanturile de retail, in sensul ca, tot mai multi retaileri folosesc locatiile din centrele comerciale ca puncte de Click & Collect. Ba mai mult, exista si parteneriate cu tot felul de locatii sau concepte care au foarte multe locatii ce pot deservii acest Click & Collect. Este un proiect dificil, dar care mie mi se pare vizionar", a incheiat Sebastian Mahu.


Mai multe articole din sectiunea Imobiliare si constructii »



Citeste si
ReConstruct 2018: "Lucrurile se incalzesc si vom avea corectii"