Nutriționist | E timpul pentru mâncare sănătoasă: făină integrală, prăjituri gătite în casă și sucuri fresh

Scopul acestei izolari este sa conștientizăm că în alimentație avem nevoie de bun simț, adică: să mâncăm puțin, să ne hidratăm mult, să mâncăm în tihnă, să ne preparăm masa și să nu acordăm mâncării mai multă importanță decât ar fi firesc. Wall- Street.ro a luat legătura cu Teodora Necula, tehnician nutriționist, pentru a afla câteva sfaturi utile pentru a traversa sănătos această perioadă.

Iată cum putem să avem grijă de noi zilele acestea când ne simțim tentați să mâncăm fără limite:

  • Să avem mese regulate și echilibrate cantitativ;
  • Să includem în alimentație cât mai multe produse vegetale, vom beneficia de mulți nutrienți (cinci porții pe zi este numărul ideal);
  • Să nu sărim peste micul dejun, să luăm gustări sănătoase între mese (o mână de fructe uscate, nuci și semințe diverse, un fruct sau bastonașe din legume). Să mânăcăm 3 mese și 2 gustari (acesta este momentul să ne obișnuim cu o rutină sănătoasă, fiindcă avem timp);
  • Să așezăm farfurii de dimensiuni mai mici pe masă, astfel încât să nu putem servi prea multă mâncare deodată (mai ales pentru cei mici);
  • Să prelungim durata mesei la 20-25 minute (în loc de 10); astfel, creierul va putea primi semnalul că ne-am săturat înainte să ne simți prea plini;
  • Să reducem aportul de zahăr și ispitele dulci din casă. Este momentul să ne pregătim rețete dulci, sănătoase și slab calorice, având în vedere că nu avem activitate fizică;
  • Să bem lichide suficiente (35 ml pentru fiecare kilogram/ corp).

Scapă de mâncarea nesănătoasă

Teodora ne sfătuiește să eliminăm din bucătărie, frigider şi cămară alimentele rafinate si super procesate, cum ar fi:

  • ketchup, sosuri gata făcute, pâine albă, paste, soia, băuturi carbogazoase,
  • cârnați, parizer, salam, prăjituri cu conținut ridicat de zahăr,
  • făina albă, zahăr rafinat, sare fină iodată, orez alb, uleiuri rafinate, margarină etc.

Cu ce putem înlocui mâncarea nesănătoasă

De asemenea, Teodora Necula, tehnician nutriționist și specialist în terapia naturistă, ne recomandă alternative ale alimentelor mai sus menționate:

  • Ketchup făcut în casă,
  • Pâine integrală, graham, secară sau tărâțe,
  • Paste din făină integrală,
  • Sucuri fresh, smoothie, limonadă fără zahăr adăugat, ceai,
  • Prăjituri făcute în casă,
  • Făina integrală,
  • Zahăr brut din trestie de zahăr, sirop de arțar, agave, zahăr de cocos, zahăr din mesteacăn finlandez, xilitol,
  • Sare neiodata, sare roz de Himalaya,
  • Orez brun, sălbatic, roșu, basmati,
  • Ulei de măsline presat la rece, ulei de cânepă, de nuci, ulei de in, avocado, struguri etc.

Citeste si:
Ce reguli trebuie să respectăm din 15 iunie în sălile de fitness
Cori Grămescu: Cea mai...
Citeste si:
27 de idei pentru un mic dejun gustos si sanatos
27 de idei pentru un mic...

Sursa foto: Pixabay


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Sănătate »



Setari Cookie-uri