Se lansează aplicația mobilă pentru asistență medicală pediatrică

Peditel, serviciu de asistență pediatrică telefonică gratuită în regim non-stop din România, util oricărui părinte care dorește să obțină îndrumare sau un sfat medical despre afecțiuni fără risc vital pentru sănătatea copilului, dezvoltă propria aplicație mobilă, care va integra actuala soluție, dar va adăuga în plus și posibilitatea de apel video și chat cu medicul, o secțiune cu dosar medical pentru fiecare copil, unde părintele poate să încarce diferite analize medicale, precum și e-rețeta cu care părintele să meargă în farmacie și să ceară dozele recomandate. Odată cu aplicația care va fi disponibilă din martie în platformele Android și iOS, Peditel devine un hub de telemedicină pediatrică și își propune să ajungă la 300.000 utilizatori în următorii doi ani.

Strict tehnic, Peditel este un call center pediatric, care utilizează un soft medical ce permite conectarea unui număr nelimitat de utilizatori, apelurile fiind preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală.

Practic, printr-un apel la numărul 1791, orice părinte este îndrumat de către un medic specialist cum să intervină pentru ameliorarea simptomelor, în cazul unor boli uşoare ale copilului. Serviciul dispune de o echipă de medici specialiști și medici primari, care utilizează 26 de protocoale medicale, cu cele mai frecvente probleme de adresare ale copilului mic, de la febră, vărsături, diaree și până diferite accidente casnice sau chiar traumatisme craniene.

În prezent, 17 medici asigură permanența Peditel.

Medicul pediatru va putea fi contactat prin apel telefonic, apel video sau mesaje scrise prin chat și va dispune de un dosar medical al pacienților, părinții putând încărca documente medicale relevante consultației. În plus, părinții au la dispoziție inclusiv carnetul virtual de vaccinare, care îi notifică în privința vaccinurilor obligatorii conform vârstei copilului, dar și acces la resurse educaționale, precum webinarii, articole, broșuri, videouri, în alte opt specialități medicale - Logopedie, Kinetoterapie, Nutritie, ORL, Cardiologie, Ortopedie, Psihoterapie, Neurologie pediatrică.

Citeste si:
Studiu: Fără un program flexibil, angajații de mâine vor demisiona...
Studiu EY: Peste jumătate...

Cristina Grigore, director executiv ”Fundația Părinți din România”, fundația prin care funcționează de șapte ani serviciul Peditel

Câte apeluri preia Peditel

În cifre, Peditel a avut anul trecut o creștere a activității de 21,4% față de 2019 și de 1.217% față de 2014, primul an de funcționare. De la lansare şi până în prezent, peste 300.000 de copii au fost ajutați de serviciu. De la 6.848 de apeluri în primul an de funcționare, PeditelL a ajuns să preia, șapte ani mai târziu, în medie 7.000 de apeluri lună. Media zilnică a fost anul trecut de 230 apeluri, dar au fost zile când s-au înregistrat și aproape 500 de apeluri pe zi.

Durata medie a apelului de fost de 6,5 minute, iar soluțiile oferite au fost în principal sfaturi medicale aplicabile acasă (peste 79%). Pentru 12% dintre solicitări, apelanții au primit recomandarea de a face un consult medical de specialitate, alte 6% dintre cazuri au fost redirecționate în maximum două ore către Unitățile de Primiri Urgențe și doar pentru 1,77% dintre solicitări, respectiv 1.475 de cazuri, a fost necesară apelarea numărului unic 112 și solicitarea unei ambulanțe cu medic.

Cele mai frecvente probleme medicale care au necesitat sfatul medicului au fost stările febrile (26%), diareea (14%) și vărsăturile (9%).

Citeste si:
Spitalul Grigore Alexandrescu va primi două noi ambulanțe
Spitalul Grigore Alexandrescu...

„Anul trecut, 37% dintre apeluri au venit din mediul rural și ne dorim să fim și mai relevanți și să oferim suport medical cât mai multor copii de la sate, 63% au provenit din orașe, iar 7% din totalul apelurilor au fost din diaspora”, mai spune Cristina Grigore.

Aplicația mobilă va fi disponibilă din martie

Aplicația mobilă Peditel, care va fi funcțională din martie, țintește în primul an de la lansare cel puțin 100.000 de utilizatori, dintre care 10.000 de plătitori de abonament pentru versiunea Premium, o echipă de 20 de medici specialişti pediatrici care să asigure permanență și trei parteneri strategici.

„Telemedicina democratizează accesul la asistență medicală, reduce timpii de așteptare, de deplasare și distanțele. Până în 2023 ne propunem să ajungem la 250.000- 300.000 de utilizatori, 40-50 de medici, și 3.000 de plătitori de abonament Premium lunar. Anul viitor vrem să adăugăm în aplicație și o componentă de training și formare internațională în pediatrie, cu participarea unor experți internaționali și formarea de competențe medicale pentru medicii pediatri și de familie, pentru a profesionaliza breasla, precum și formare privind comunicarea cu pacientul și situațiile de criză”, dezvăluie Cristina Grigore.

Peditel este unul dintre cele cinci proiecte ce fac parte din a doua ediție a acceleratorului Innovators for Children, program dezvoltat de Impact Hub Bucharest, în parteneriat cu Impact Hub Basel și Fondation Botnar, prin care startup-uri și ONG-uri primesc mentorat, resurse și finanțare pentru a dezvolta soluții tech ce contribuie la wellbeing-ul copiilor.

Citeste si:
Povestea companiei care creează mobiliere multifuncționale pentru...
Cum se poate transforma masa...

Serviciul Peditel1791 este un program național și internațional de asistență medicală pediatrică gratuită, prin telefon, non stop, pentru fiecare copil din România, oriunde s-ar afla în lume prin apelarea la numerele +40377771111 (național și internațional), 1791( național Vodafone, Orange, Telekom ) și *1791(național Digi fix și mobil).

Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Sănătate »



Setari Cookie-uri