După o infecție virală, organismul trece printr-o perioadă intermediară mai scurtă sau mai lungă în care nu este recuperat complet: convalescența. Deși virusul a dispărut, organismul nu și-a recuperat pe deplin toată energia și nu este complet sănătos, ci încă se recuperează. Acesta este motivul pentru care are nevoie de ajutor din afară pentru a ajunge din nou în forma maximă. Convalescența nu este considerată o boală și, prin urmare, nu există medicamente care să o trateze, dar poate fi asociată cu diverse tulburări funcționale, cu o recidivă sau cu anumite sechele. Iată cum poți ajuta organismul să treacă mai repede prin perioada de convalescență.

Suplimentele alimentare

Actuala infecție cu SARS-CoV-2 este un bun exemplu de convalescență dificilă. COVID are simptome diverse, unele dispar după ce virusul nu mai este prezent în organism. Însă, o serie de tulburări pot persista și pot fi la fel de grave ca în timpul bolii: durere, oboseală, dificultăți de respirație, tulburări de miros sau gust, probleme digestive și ale pielii. Pe vremea bunicilor, se administrau tonice, preparate care conțineau diverse substanțe care aveau rolul de a reechilibra funcțiile organismului. Astăzi vei găsi în farmacii ori magazine specializate o serie de suplimente alimentare utile:

  • Vitamina A ajută la regenerarea și hidratarea mucoaselor, iar acest lucru este cu atât mai util cu cât pereții bronhiilor și/ sau ai intestinelor au fost iritați. Vitamina A este utilă și pentru tulburări ale pielii.
  • Vitamina D ajută la regenerarea țesuturilor și la reglarea imunității. De obicei, în sezonul rece, organismul oricum suferă de un deficit de vitamina D din cauza luminozității scăzute.
  • Zincul este, de asemenea, implicat în reglarea imunității și limitează riscul de patologii autoimune. Printre simptomele carenței de zinc se numără chiar diminuarea sau pierderea gustului.
  • Un aport de magneziu și vitamine B naturale poate restabili echilibrul neurovegetativ cardio-respirator care ar fi putut fi perturbat de boala virală. Acest complex de substanțe ajută la reducerea oboselii, la restabilirea funcțiilor normale ale sângelui, ale sistemului nervos și ale sistemului imunitar.
  • Uleiul de krill este bogat în acizi grași Omega-3, în fosfolipide și antioxidanți, care vor limita procesul inflamator rezidual, promovând în același timp recuperarea unei bune funcții neurologice și cardiovasculare. Atenție, însă, acest supliment alimentar este un anticoagulant. Uleiul de krill nu este deci indicat în cazul în care iei tratament cu anticoagulante.

Un somn de calitate

Una dintre cele mai eficiente metode de a reface organismul este somnul de calitate. Este util în combaterea oboselii și ajută la regenerarea celulelor. Încearcă să ai un program regulat de somn, cu ore suficiente, respectând ritmul biologic. Nu uita să stingi televizorul și telefonul, pentru a te deconecta complet de la realitate.

Retail jobs

Alimentația

Pentru a evita oboseala, este recomandat să mănânci echilibrat, fără să sari peste mese. Mizează pe fructe și legume proaspete, bogate în substanțe nutritive precum vitaminele C și B și în săruri minerale ca magneziu și fier. De asemenea, include în alimentație cereale complete și proteine de bună calitate, ca cele din ouă, carne și pește. Evită produsele de tip fast-food, prăjelile, alimentele bogate în sare și grăsimi, dar și dulciurile procesate.

Activitatea fizică

Contrar a ceea ce s-ar putea crede, practicarea unor activități fizice nu obosește organismul, ci chiar îl ajută să lupte eficient împotriva perioadelor de oboseală. Nu este necesar să faci sport intens, ci mai degrabă exerciții de intensitate moderată, dar regulate. Plimbările în aer liber sau mersul pe bicicletă, yoga, înotul, dansul sau pilates sunt utile pentru menținerea energiei.

Citeste si:
S-a deschis centrul de recuperare respiratorie post-COVID în Marius...
S-a deschis centrul de...

Se întâmplă tuturor să treacă printr-o infecție virală și să se simtă fără energie. Dar acest lucru nu înseamnă că nu poți face nimic în privința asta. Iar sfaturile de mai sus te vor ajuta să combați starea de epuizare și să revii mai repede la o formă bună. Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri