2 Decembrie 2011

Romanii au cumparat cosmetice de aproape 1 miliard de euro in 2010



Piata de ingrijire personala si infrumusetare a continuat sa se extinda in Romania in 2010, atingand o valoare de 936 milioane euro, desi ritmul de crestere a incetinit fata de anii precedenti, potrivit unui studiu al Euromonitor International.


Prelungirea crizei economice a impiedicat o revenire a pietei, iar majorarea TVA-ului de la mijlocul anului, alaturi de scaderea venitului pe gospodarie au contribuit si ele la incetinirea ritmului de crestere pe aceste segmente.

Produsele naturale castiga teren

In ultimii ani, consumatorii au aratat un interes crescut pentru felul in care sunt realizate anumite produse si pentru ingredientele utilizate in respectivul proces. Romanii prefera produsele cosmetice bazate pe esente naturale, potrivit studiului.

De asemenea, s-a observat o crestere a popularitatii produselor organice, care aduc beneficii duble, atat din punct de vedere al sanatatii, cat si al frumusetii. Astfel, majoritatea producatorilor si retailerilor s-au orientat spre acest segment, incercand sa-si intareasca pozitia pe piata prin promovarea produselor cu "calitati naturale".

Multinationalele se mentin pe primele pozitii

Jucatorii internationali, printre care si L'Oreal, Beiersdorf sau Procter & Gamble domina piata produselor de infrumusetare si ingrijire personala. Criza economica din ultimii ani a oferit o sansa producatorilor locali, care au reusit sa patrunda mai bine pe piata.

Evolutia producatorului local Farmec a fost una pozitiva, prin preluarea afacerilor mici din segment, dar nu a reusit sa depaseasca cota de piata a marilor companii internationale. De asemenea, Elmiplant a abordat o strategie bazata pe caracteristicile "inspirate din natura" ale produselor sale, ceea ce i-a adus o crestere a cotei de piata in 2010.

Desi bugetele alocate publicitatii au scazut la finalul perioadei in care s-a realizat studiul, sumele investite de companiile internationale au dus la cresterea vizibilitatii produselor si, implicit, a vanzarilor.

Diferentele dintre mediul rural si urban ar putea fi fructificate

Peste 45% din populatia Romaniei traieste in mediul rural, iar comportamentul consumatorilor de la sate este foarte diferit de cel al populatiei urbane. Cele mai puternice categorii de produse in mediul rural sunt cele bazate pe necesitate si nu cele axate pe ingrijire personala, lifestyle, sau produsele premium.

Dezvoltarea lanturilor de retail, alaturi de cresterea venitului pe gospodarie ar putea duce la un avans al pietei in zonele rurale, conform datelor din studiu.



Citeste si