Principalele nemultumiri ale biciclistilor urbani sunt legate de blocarea sistemului actual de piste de catre masini sau de comerciantii ambulanti, de lipsa interconectarii pistelor si de trecerile neamenajate peste borduri.
Din acest motiv, amenajarea pistelor destinate biciclistilor si a parcarilor pentru biciclete, adoptarea unei legislatii care sa protejeze biciclistii dar si aplicarea amenzilor pentru cei care blocheaza pistele sunt patru masuri care se bucura de un sprijin puternic din partea comunitatii de biciclisti, intre 80% si 92% dintre cei care au participat la sondaj confirmand acest aspect.
Bicicleta de tip mountain bike conduce detasat in topul bicicletelor detinute de persoanele din mediul urban, urmata de bicicleta de oras, bicicleta pliabila si cursiera. In ciuda acestui lucru, bicicleta de oras va castiga teren, numarul romanilor care declara ca intentioneaza sa-si cumpere un city bike fiind de peste 25% in randul persoanelor interesate sa isi achizitioneze o bicicleta in viitorul apropiat.
Studiul arata ca majoritatea biciclistilor urbani au bicicleta de 1 - 5 ani (51%), in timp ce 18% au bicicleta de mai putin de un an, iar 13% folosesc aceeasi bicicleta mai mult de 10 ani.
Criza este resimtita si de biciclisti; daca pana in prezent un biciclist a platit in medie 540 de lei pe o bicicleta – pe viitor acest este dispus sa plateasca in medie 465 lei.
Studiul a fost realizat in mediul urban, pe un esantion reprezentativ de 750 de persoane, cu varste intre 18 si 65 de ani, din mediul urban, in perioada 13-29 iunie 2012.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: