Ce risca un om de afaceri care a fraudat asiguratorii cu 10 mil. dolari

Scott Sanders, proprietarul unei flote de vehicule comerciale din New York a fost acuzat, la inceputul lunii august din acest an, pentru o frauda in asigurari in valoare de cel putin 10 milioane de dolari, scrie Jurnal de Incredere, revista editata de Asociatia brokerilor, UNSICAR.

Sanders a fost acuzat ca a obtinut, pe parcursul a noua ani, cotatii mai mici pentru contractele de asigurari incheiate, prin depunerea de cereri frauduloase de asigurare.

Autoritatile au spus ca din 2003 si pana in 2012, Sanders a controlat flote de vehicule comerciale care erau garate si operau in orasul New York. In acelasi interval, el a completat cereri de asigurare auto, atat la companiile private de asigurare cat si la Planul de Asigurare a Automobilelor local, in care a declarat ca vehiculele pe care le detine operau si erau garate in afara metropolei americane.

Pe baza acestor declaratii inexacte, societatile de asigurare au emis polite la prime mai mici decat in cazul in care informatiile ar fi fost furnizate in mod corect.

De asemenea, Sanders a ajutat si alti proprietari de flote sa obtina preturi mai mici la politele de asigurare, prin aceeasi practica. Ca urmare a acestei scheme, oficialitatile americane pretind ca societatile de asigurare din New York au fost fraudate cu peste 10 milioane de dolari.

Sanders, in varsta de 43 de ani, a fost acuzat de conspiratie pentru a comite frauda prin furnizarea de informatii flase prin posta si via e-mail, pentru care este pasibil de o pedeapsa maxima de 20 de ani de inchisoare. De asemenea, impotriva lui exista cinci capete de acuzare de frauda electronica, pentru fiecare dintre acestea pedeapsa maxima fiind de 20 de ani de inchisoare, si unul cu circumstante agravante de furt, pentru care este pasibil de o sentinta minima obligatorie de doi ani.

Din 2003, pentru flotele de autovehicule (inclusiv pentru firmele de inchirieri si pentru ambulante) din statul New York este obligatorie raspunderea comerciala si acoperirea pagubelor materiale.

Primele de asigurare iau in calacul aria in care autovehiculele opereaza si sunt garate. Companiile de asigurare percep prime substantial mai mari pentru vehiculele care sunt garate sau exploatate in orasul New York. Proprietarii de flote obtin asigurarile auto fie prin intermediul pietei private, fie prin Planul de Asigurare al Automobilelor din New York.

Citeste si: Frauda in asigurari, "o afacere" pentru romanii inventivi

Sursa foto: freedigitalphotos.net

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri