Romanii care fac excursii in tara platesc cel mai mult pe mancare, bautura si tigari (39% din totalul cheltuielilor), chiar daca principalele scopuri pentru care pleaca de acasa sunt cumparaturile si vizitele la rude, potrivit datelor INS.
Anul trecut, romanii au facut peste 38 de milioane de excursii (calatorii mai scurte de o zi, in scop recreativ, fara cazare), dintre care 99% au avut ca destinatie Romania, noteaza Mediafax. Astfel, in strainatate au fost facute in 2012 aproximativ 380.000 de excursii.

Romanii au cheltuit pentru excursii circa 5,7 miliarde de lei (1,3 miliarde de euro), din care 97,9% au fost pentru cele care au vizat destinatii interne.

Din totalul turistilor care au plecat in excursii, ponderea cea mai mare a fost reprezentata de persoanele cu varsta cuprinsa intre 25-44 ani, respectiv 43,4%, urmata de cei intre 45 si 64 de ani (29,0%), 65 de ani si peste (15,3%) si 15-24 de ani (12,3%).

Principalul mijloc de transport a fost autobuzul, microbuzul sau autocarul (40,5%), urmat de masina personala (30,4%) si de excursiile cu o masina de ocazie sau masina unei rude sau prieten (24,4%).

Principalele motive ale excursiilor interne au fost cumparaturile (35,2%) si vizitarea rudelor sau prietenilor (34,2%).

Din totalul cheltuielilor pentru excursii, ponderea principala o constituie cheltuielile pentru mancare, bauturi, tutun (39%), urmata de cheltuielile pentru cumpararea de bunuri de larg consum (31,1%) si cheltuielile pentru transport (14%).

La excursiile externe, principalul scop al calatoriei au fost cumparaturile (72,2%), urmate de calatoriile pentru petrecerea timpului liber (10,3%).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri