Sistemul de avertizare al avionului prabusit, respectiv statii, microfon, difuzor acustic functionau la momentul gasirii epavei, spune seful Comisiei de ancheta tehnica a accidentului aviatic, precizand ca una dintre antenele avionului a fost gasita rupta, iar cealalta era "intreaga", potrivit Mediafax.

Seful Comisiei de ancheta tehnica privind accidentul aviatic din Muntii Apuseni, Sorin Cimpoieru, a declarat, joi, ca unul dintre reprezentantii ISU care a ajuns la locul accidentului a incercat decuplarea sistemului electric al avionului, inclusiv a sistemului de avertizare.

El a spus ca una dintre antenele aparatului a fost gasita rupta, insa nu poate preciza daca aceasta a fost rupta inainte sau dupa impact. Potrivit acestuia, a doua antena a aparatului a fost gasita intreaga si a fost sigilata pentru continuarea investigatiilor.

"Una dintre antene am gasit-o rupta, nu pot sa va spun daca aceasta antena s-a rupt inainte sau la impact. Cealalta o am intreaga, o am sigilata. Am demontat tot sistemul de cablaj, statii, microfon, difuzor acustic, toate erau in stare de functionare la momentul in care eu le-am decuplat, a doua zi. Decuplarea sistemului a fost incercata de reprezentantul ISU care a ajuns la locul accidentului in noaptea de luni. Dansul a fost cel care, in incercarea de a decupla tot ceea ce inseamna sistem electric de pe epava, a incercat sa taie firele ca sa intrerupa acel sistem de avertizare, a decuplat bateria de acumulare, dar nu a stiut ca acest sistem are o baterie interna care, chiar daca se decupleaza tot ceea ce inseamna energie de la bord, ramane cuplat, ramane in avertizare pana va fi decuplat", a spus Cimpoieru.

Intrebat ce semnale de avertizare emite acest sistem, el a afirmat ca semnalele pot fi primite atat de aeronavele care trec prin zona, cat si de o statie terestra care nu se afla in Romania.

Citeste si:
O aeronavă de la Cluj nu va mai zbura în București, din cauza furtunii
Primele pagube ale furtunii:...

"Trimite semnale de avertizare care sunt primite atat de aeronavele care trec prin zona, cat si de o statie terestra care nu se afla in Romania. Semnalele sunt receptionate in momentul in care sunt emise. Emisia fata de aparat, fizic, am vazut ca se producea, problema e ca nu va pot spune acum daca aceasta putea sa ajunga acolo. Va spun cu certitudine ca una dintre antene, antena care lipseste, e cea din dreapta aparatului, din cate imi amintesc eu, cea din 406 hertzi", a spus Cimpoieru.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri