Saptamana aceasta, pe 30 si 31 octombrie, are loc cea de-a patra editie a ExpoConferintei de comert electronic TeCOMM. Evenimentul reuneste marii retaileri online din Romania la Grand Hotel Italia 5* din Cluj Napoca pentru doua zile cu peste 30 de prezentari, workshopuri si sesiuni de dezbateri.

TeCOMM este un eveniment complex care include inca 3 evenimente de profil: Digital Travel Forum, Hotspot Fashion si MarkDay. Mai multe detalii pe www.tecomm.ro.

Atunci cand vorbim despre vanzari in online, o abordare multi-channel nu se refera doar la multiplele device-uri prin care ajugem la consumatori, ci include si o masa de oameni. Chiar daca suntem controlati de tehnologie, oamenii raman sursa cea mai buna de referinta. O singura opinie este un ecou pentru mase. Produsul potrivit trebuie sa ajunga la consumatorul care va avea cele mai multe beneficii de pe urma acestuia, dar si la cel care reuseste sa ajunga la o comunitate mai mare, indiferent de canalele sau device-urile utilizate.
Actiunea de a cumpara este in mod inerent o actiune sociala. 92% dintre cumparatori au incredere in opiniile prietenilor si a celorlalti membri de familie cand fac o decizie de cumparare.

Parerile clientilor sunt mai valoroase decat promotiile costisitoare
Oferind clientilor posibilitatea de a scrie review-uri si de a lasa rating-uri se poate creste increderea intr-un magazin online. Review-urile pozitive si share-urile de pe retelele sociale ar putea duce la mai multe vanzari. Crearea unor legaturi stranse cu consumatorii inseamna loializare pentru brand, ceea ce se traduce in vanzari repetitive, care la randul lor reduc costurile de marketing.
Studiul EY “Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali” arata ca la nivel de loialitate fata de brand, in cazul brandului de produse, barbatii sunt mai loiali, in procent de 57%, fata de 52% la femei, care tind sa fie mai loiale serviciilor. Cand vine vorba de imbracaminte, nivelul procentului de loialitate e oarecum egal, 57% in cazul barbatilor si 59% in cazul femeilor, la fel si in cazul imaginii brandului, 21%.

Ce inseama customer service eficient?
Scopul customer-service-ului atat in offline, cat si in online este de a genera clienti multumiti si de a construi o relatie de lunga durata cu acestia. Eficienta serviciilor pentru clienti consta in atentia la detalii, si pot fi maximizate cu ajutorul tehnologiei, prin baze de date interpretate si gestionate corect, dar si creativ.
Datele despre clienti pot fi obtinute prin folosirea tuturor instrumentelor din social media care trebuie transformate in insight-uri. Tehnologiile legate de predictibilitate sunt extrem de importante pentru experienta consumatorului si au un rol in a creiona strategia retailului pe viitor.
O metoda de diferentiere excelenta se sprijina pe combinatia ideala dintre branding si servicii pentru clienti. Brand-ul unei companii isi face simtita experienta pe parcursul intregului proces, de la cumparare pana la consumare si opinia consumatorului se formeaza incepand cu research-ul pe internet, mai apoi la telefon, sau fata in fata, prin email, texte, sau pe retele de social media. Astfel, fiecare departament, nu doar marketing-ul si IT-ul, este responsabil de date, de colectionarea si gestionarea lor.
Cum poate un brand personal sa extraga date importante si cum se poate forma astfel incat sa atraga fani loiali vom afla intr-un interviu live in cadrul Hotspot Fashion. Fashion Editorul Liana Martin alaturi de cei prezenti in sala vor pune intrebari despre ce presupune brandingul personal si cum se construieste in online, iar Mirela Bucovicean va fi cea care va oferi raspunsurile.

Cum faci customer service eficient?
Iti ajuti clientii sa gaseasca ceea ce vor mai repede, sa finalizeze tranzactia cat mai usor, le oferi o experienta de shopping unica si construiesti o relatie personala cu fiecare client. Ii responsabilizezi astfel incat ei sa asigure un word-of-mouth pozitiv.
In ultimii ani site-ul FashionDays, unde 70% sunt femei care cumpara din impuls, s-a concentrat asupra experientei de shopping si asupra calitatii produselor pe care le livreaza. "Tot ce facem in fiecare zi, incepand de la brandurile, marimile si culorile pe care le comandam, felul in care facem livrarea, felul in care functioneaza departamentul de Customer Service, toate sunt structurate in functie de feedback-ul pe care de-a lungul anilor l-am primit de la clienti. Piata de e-commerce din Romania este o piata de test and trial si doar cei care iau feedback-ul si isi imbunatatesc procesele reusesc sa supravietuiasca.” Camelia Ganga, marketing manager FashionDays.

Cum este in cazul magazinelor care vand produse de la un singur brand si cat de mult te ajuta sa te apropii de clienti un brand personal puternic, vom afla in cadrul Hotspot Fashion joi, 30 octombrie. Programul acestui eveniment este astfel construit incat cei ce detin shopuri online, care vand produse de pe segmentul fashion sa gaseasca raspunsuri si solutii la probleme intampinate in activitatile zilnice si pe termen lung pentru maximizarea vanzarilor. Colby Hanks (Estee Lauder UK), Adeline Catinas (Cathias Edeline) si Mirela Bucovicean (molecule-f) sunt specialistii care vin in aceasta saptamana la Cluj-Napoca cu insighturi din diverse piete.
Subiectul legat de comportamentul consumatorilor in online va fi dezbatut in cadrului ExpoConferintei TeCOMM, alaturi de Marian Alecsiu (F64), Laurentiu Cenusa (AnyMedia/Aoro.ro) si Cristina Popa (FashionDays).

Comertul electronic pe zona de fashion este un loc unde se intalnesc cele mai bune idei, iar antreprenorii inspirati cu ajutorul tehnologiei iau ce e mai bun din e-commerce si il dezvolta pentru clienti. Toti cei implicati – lideri in retail, oameni de stiinta, designeri si cumparatori – sunt protagonistii unei perioade extrem de active.

Profita de ultimele zile de inscrieri si asigura-ti un loc la cea de-a patra editie TeCOMM Conference & Expo! Inscrierile se fac online, pe site-ul evenimentului

TeCOMM is Powered by Cargus. Gold Partners: Fan Curier, Mediatic.
Sustinut de Chic Ville, Euro GSM, Okian.

Organizator: Libero Events
Libero Events este o agentie organizatoare de evenimente care contribuie, de peste 5 ani, la dezvoltarea mediului de business romanesc prin crearea unui mediu propice dezvoltarii profesionale, oferind totodata nelimitate oportunitati de networking. Portofoliu: TeCOMM, Touristica, The Woman, HR Summit, MarkDay, Software Architecture Day, ARThitecture, Digital Travel Forum, HotSpot Fashion, Deco Show. Contact: office@liberoevents.ro sau tel. 0752 552 464.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri