Nu mai putin de o treime din mijloacele de transport in comun ale Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) stau in depouri si autobaze, o mare parte din ele fiind adevarate epave care nu vor mai putea fi niciodata repuse in circulatie.

Potrivit unui raspuns primit din partea reprezentantilor RATB, Regia detine in momentul de fata un numar de 1.927 de vehicule de transport in proprietate, cea mai mare parte dintre acestea fiind autobuze (1.147), urmat de tramvaie (483) sau troleibuze (297).

Intrebati de ponderea vehiculelor de transport aflate in circulatie, reprezentantii RATB au subliniat ca 75% din totalul autobuzelor aflate in posesia Regiei se afla in circulatie, 66% din totalul troleibuzelor disponibile sunt in circulatie, in timp ce numai 61% din totalul tramvaielor merg pe liniile de transport.

Mai precis, cel putin la nivel teoretic, pe soselele Capitalei ar trebui ca zilnic sa se regaseasca circa 850 de autobuze, aproximativ 300 de tramvaie si in jur de 200 de troleibuze.

“Nu detinem in exploatare vehicule cu o vechime mai mare de 20 de ani, cu exceptia tramvaielor Tatra. Tramvaiele din parcul RATB sunt periodic supuse proceselor tehnologice de intretinere in vederea asigurarii sigurantei pentru calatori, precum si in trafic. Repartizarea tramvaielor pe rute nu se realizeaza in functie de vechime, vehiculele sunt distribuite pe toate traseele gestionate de unitatea de exploatare detinatoare”, se arata in raspunsul RATB, fara a face o precizare ce modele de transport sunt cele mai vechi aflate in circulatie.

Citeste si:
STB a starnit furie in online cu o postare de pe Facebook
Val de critici si ironii la...

Planuri pentru achizitia a numai 3 noi garnituri de tramvai in 2015

Regia Autonoma de Transport Bucuresti planuieste sa puna in circulatie in acest an numai 3 noi garnituri de tramvai (foto mai jos), ca parte a planului de a moderniza parcul de transport disponibil.

“In 2015, vor iesi in circulatie 3 noi tramvaie Bucur LF, produse in Uzina RATB”, au aratat oficialii Regiei.

RATB Bucur LF

RATB nu innoieste flota de transport public, desi testeaza inclusiv autobuzele electrice

In ceea ce priveste situatia autobuzelor, Regia Autonoma de Transport Bucuresti nu intentioneaza ca in acest an sa achizitioneze noi garnituri de transport, dar testeaza mai multe variante de autovehicule – printre care si unul electric.

Citeste si:
Timisoara: Plata cu mobilul in mijloacele de transport in comun
Timisoara: Plata cu mobilul...

“Autobuzele Regiei sunt marca Mercedes, au fost achizitionate in perioada 2006-2009 si se gasesc pe intreaga retea de autobuze a RATB. In 2015, flota de autobuze a Regiei nu se va modifica. Suntem inca in perioada de testare si analizam orice optiuni sunt disponibile. Momentan testam doua variante de autobuze, unul cu motorizare Euro 6 si altul electric. Aceste vehicule au in general un pret estimativ de 400.000 – 450.000 euro, aer conditionat, calculator de bord, instalatie informare calatori, viteza 70 km/h, capacitatea de 85 de calatori si include un loc pentru persoanele cu dizabilitati”, se arata in raspunsul RATB.

Pana la modernizarea transportului public de calatori, RATB va trebui sa isi gestioneze si mai bine activitatea in sprijinul calatorilor. Asa se face ca jumatatea lunii iulie Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a amendat RATB cu suma de 150.000 lei dupa ce a verificat sase depouri de autobuze, troleibuze si tramvaie din Capitala.

In urma verificarilor, ANPC a constatat ca o parte dintre mijloacele de transport in comun nu indeplinesc normele de igiena, nu au aer conditionat si nu respecta normele de siguranta a calatorilor.

Principalele abateri constatate de ANPC sunt:

Citeste si:
Circulatia tramvaielor 41, suspendata pana pe 1 septembrie
STB: Circulatia tramvaielor...

- Conditii de transport improprii, neigienice;
- Sparturi ale placilor de melamina din interiorul vagonului in dreptul scaunelor, care pot pune in pericol viata si siguranta consumatorilor;
- Pavimente patate, pline de grasimi si praf;
- Podele exfoliate cu risc mare de accidentare a consumatorilor;
- Tapiserii neigienizate si rupte, pline de grasimi si resturi de mancare;
- Lipsa aerului conditionat sau aerul conditionat era nefunctional;
- Protectiile barelor de sustinere deteriorate;
- Geamuri murdare si pline de calcar;
- Lipsa neoanelor pentru iluminat interior;
- Anvelope uzate sub limita admisa de 4 mm;
- Lipsa ciocanelor de spart geamuri in caz de pericol;

Sursa foto: Mediafax FOTO

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Se reia circulatia autobuzelor 641 peste Podul Grant