7 Aprilie 2016

Infografic: Unde sunt cele mai mari amenzi pentru vorbitul la telefon in trafic



Romania este tara europeana care inregistreaza cea mai mare rata a deceselor in urma accidentelor rutiere, potrivit unei statistici a Comisiei Europene (CE). Oficialii europeni subliniaza ca neatentia la volan este una dintre principalele cauze ale accidentelor, din acest motiv folosirea telefoanelor in timpul condusului fiind interzisa in toate tarile din UE, singura exceptie fiind Suedia. Care sunt amenzile pe care le riscati in Europa atunci cand vorbiti la telefon si conduceti?

Romania a inregistrat anul trecut 95 de decese rutiere la un milion de locuitori, cea mai mare rata din Uniunea Europeana, la egalitate cu Bulgaria. De cealalta parte, Malta si Suedia stau cel mai bine din acest punct de vedere, cu 26, respectiv 27 de decese rutiere la un milion de locuitori.

“Dispozitivele mobile sunt percepute ca fiind principala sursa a distragerii atentiei in timpul condusului, tinerii soferi fiind cei mai expusi acestei categorii de riscuri”, se arata intr-un studiu al CE.

Suedia este singura tara din Uniunea Europeana unde vorbitul la telefon in timpul sofatului nu este interzis, in vreme ce Spania are una dintre cele mai drastice legi din acest punct de vedere. Soferii din Spania pot fi amendati cu aproximativ 200 de euro chiar si atunci cand vorbesc la telefonul mobil intr-o masina ce stationeaza la marginea drumului sau daca vorbesc la telefon folosindu-se de castile dispozitivelor de tip “hands-free”. Scoaterea completa a masinii de pe suprafata carosabila este singura solutie pe care soferii din Peninsula Iberica o au atunci cand vor sa foloseasca telefonul.

Olanda este insa tara care practica cea mai mare amenda pentru folosirea telefonului la volan – 230 euro, urmata de Spania (200 euro), Danemarca (200 euro) si Italia (amenda minima 160 euro). La polul opus se afla tarile din estul continentului unde amenzile variaza in general intre 10 si 50 de euro.

Chiar daca valorile absolute ale amenzilor in statele est-europene par mici, nu rar acestea devin usturatoare pentru soferi atunci cand sunt raportate la veniturile in general reduse ale populatiei din regiune. De exemplu, o amenda de 50 de euro va fi “resimtita” mult mai puternic de un locuitor al Bulgariei, in comparatie cu un locuitor al Frantei.

Ajustate la puterea de cumparare a populatiei, cele mai mari amenzi raman cele din Spania si Olanda, insa soferii din Romania si Bulgaria ajung sa plateasca mai mult decat cei din Germania sau Cehia, de exemplu.



Citeste si