14 Iunie 2016

Gabriela Firea: Gratuitatea pentru transportul public va fi mai intai introdusa pe intervale scurte de timp



Gabriela Firea a declarat ca gratuitatea pentru transportul in comun va fi introdusa mai intai in orele de dinainte si de dupa varfurile zilei , acesta urmand sa fie un proiect- pilot pentru a vedea care este raspunsul bucurestenilor.

Ea a precizat ca a avut mai multe intalniri cu managementul RATB si cu liderii de sindicat in legatura cu propunerea pe care a facut-o , conform News.ro

"Transportul public gratuit poate sa devina o realitate si de aceea am si anuntat aceasta masura, dar nu inainte ca transportul public sa se modernizeze”, a spus Firea.

Primarul ales al Capitalei a precizat insa ca, pana la momentul gratuitatii transportului public, trebuie indeplinite alte sarcini: toate cele 1.000 de autobuze ale RATB sa fie pe traseu, pentru ca 330 sunt tinute in autobaza si folosite pentru piese de schimb pentru autobuze din traseu; impreuna cu Politia Capitalei, acolo unde se va putea, vom avea banda unica pentru transportul in comun, pentru taxi si salvari, toate autobuzele trebuie sa fie curate, reparate si cu controlori de trafic vigilenti care sa nu permita accesul persoanelor recalcitrante.

"Prima propunere a mea a fost de a introduce gratuitate, pentru inceput, in orele de dinainte si de dupa varfurile zilei. Spre exemplu, intr-o capitala europeana s-a constatat ca este cel mai aglomerat intre 8.15 si 9.15 si atunci municipalitatea a oferit gratuitate cu o jumatate de ora inainte de a incepe varful de trafic si o jumatate de ora dupa acest varf. Din discutia pe care am avut-o la sfarsitul saptamanii trecute cu managerul RATB si cu reprezentantii sindicatelor, mi-au spus ca este 100 la suta fezabil ceea ce propun eu, mai ales avand in vedere faptul ca veniturile RATB sunt structurate cam asa: 30 la suta venituri proprii, din vanzarea biletelor, si 70 la suta este aportul Primariei Municipiului Bucuresti. As vrea sa folositi aceste cifre si sa vedeti ca ce am propus nu este un plan fantezist”, a declarat Firea.

Ea a mai spus ca un bilet poate fi cumparat cu 1,3 lei, dar, din punct de vedere economic, costa aproape sase lei.

"Inainte de acest lucru, ne vom asigura ca avem suficiente autobuze, toate curate, in toate sa se asigure si siguranta calatorului, atunci se va introduce si gratuitatea tocmai pentru a nu se spune ca am introdus gratuitate, dar serviciul a scazut in calitate. Acesta va fi primul pas, proiectul-pilot, pentru a vedea care este raspunsul bucurestenilor”, a aratat Gabriela Firea.



Citeste si