Aproape 62% dintre angajati cred ca isi pot gasi un nou loc de munca in mai putin de trei luni daca ar decide sa faca o schimbare in cariera, iar 55% dintre respondenti au spus ca-si actualizeaza constant CV-ul pentru a-si creste sansele sa gaseasca jobul ideal, arata un studiu realizat de eJobs.

Circa 23% din angajatii care au participat la sondajul eJobs se declara foarte optimisti privind perspectivele profesionale, considerand ca isi pot schimba job-ul in mai putin de o luna, iar 38,6% spun ca le-ar lua intre o luna si trei luni sa-si gaseasca un nou job, potrivit unui studiu realizat de eJobs, citat de News.ro.

Alti 19,8% sunt de parere ca acest proces ar dura intre trei si sase luni, iar 18,7% dintre participatii la studiu cred ca aceasta schimbare le-ar putea lua peste sase luni.

In conditiile in care tot mai multe companii vaneaza talente si se intampla des sa abordeze potentiali candidati care nu sunt in mod neaparat in cautarea unui alt loc de munca, 55% dintre participantii la studiul eJobs au spus ca isi actualizeaza permanent CV-ul cu noile abilitati si rezultate profesionale, pentru a fi relevanti in cazul in care o potentiala companie angajatoare ajunge sa le vada profilul

eJobs

Unde isi cauta de munca romanii?

In acelasi timp, 25,4% dintre respondenti isi modifica CV-ul doar atunci cand cauta activ un nou job, iar 18,3% dintre ei isi adapteaza CV-ul in functie de jobul pentru care aplica. 88% dintre respondenti spun ca folosesc platformele de recrutare atunci cand cauta un job, iar site-urile companiilor vizate sunt a doua sursa mentionata (circa 38% dintre respondenti).

Printre cele mai populare surse utilizate de cei care pandesc un job mai bun sunt recomandarile (35,5%), targurile de joburi (19,8%) si grupurile din platformele de socializare (16,8%).

Majoritatea angajatilor romani participanti la sondajul eJobs considera important ca un anunt de recrutare sa cuprinda responsabilitatile, nivelul de cariera si termenul de valabilitate (80%), sa fie si atractiv si specific brandului de companie (65,5%), dar sa includa si informatii despre beneficiile acordate (58%).

De asemenea, la primul interviu candidatii si-ar dori sa le afle atributiile pentru pozitia vizata (88%), programul de lucru si daca exista flexibilitate din partea companiei (79%), salariul si beneficiile extra salariale (77%), dar si care ar fi oportunitatile de promovare din cadrul companiei (62%).

Candidatii vor sa discute cu managerul inca de la primul interviu

Cei mai multi dintre participantii la studiu (63%) spun ca ar prefera sa aiba o discutie cu managerul cu care vor lucra inca de la primul interviu si doar unul din cinci respondenti prefera ca prima intalnire sa se desfasoare cu o persoana din cadrul departamentului de resurse umane.

Totodata, jumatate dintre candidatii care aplica pentru un job nou si-ar dori sa primeasca un mesaj de la compania respectiva si atunci cand nu sunt selectatati pentru un interviu, si ar aprecia sa li se prezinte motivele pentru care au fost refuzati, arata studiul eJobs.

In ceea ce priveste procesul de recrutare in ansamblu, 64% dintre respondentii la studiu sunt de parere ca, de cele mai multe ori, acesta este prea lung si nepersonalizat, un sfert dintre angajati cred ca acesta s-a simplificat si a devenit mai prietenos fata de acum cinci ani si doar 10% considera ca a devenit mai dificil decat acum cinci ani.

Odata schimbat jobul, candidatii considera ca ar fi foarte util sa primeasca trainingul potrivit pentru noua pozitie (73%), sa aiba parte de deschidere din partea colegilor (63%), dar si de un program complet de induction (54%).

De asemenea, atitudinea sefilor este considerata importanta pentru 48% dintre respondenti, iar intelegerea rutinei unei zile obisnuite ar face adaptarea mai usoara pentru 26% dintre persoanele participante la studiu. Sondajul a fost realizat in perioada 15 martie - 30 martie, pe un esantion de 1.230 de angajati.

Sursa foto: Shutterstock/ blvdone

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri