Problema privind achizitia ambulantelor a fost rezolvata, fiind respectata durata minima de 15 zile pentru deschiderea ofertelor si graficul stabilit de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, a declarat ministrul Sanatatii, Florian Bodog, pentru News.ro.

"Nu se amana licitatia pentru achizitia ambulantelor, practic se va respecta acel grafic stabilit de de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta (IGSU). De asemenea durata procedurii (pentru deschiderea ofertelor - n.r.) va fi de 15 zile, cum a stabilit IGSU. Se va utiliza caietul de sarcini intocmit de IGSU, cu precizarile Ministerului Sanatatii", a declarat ministrul Bodog.

Premierul Sorin Grindeanu a anuntat, marti, la finalul intalnirii cu ministrii Florin Bodog si Carmen Dan si cu secretarul de stat Raed Arafat, ca solutia gasita pentru achizitionarea ambulantelor este ca licitatia sa fie facuta prin Secretariatul General al Guvernului (SGG), in baza unui protocol incheiat intre SGG, Ministerul de Interne prin IGSU si Ministerul Sanatatii.

"Pe mine, ca prim-ministru, ma intereseaza sa rezolvam aceasta problema dincolo de anumite sincope, care nu au fost doar acum, in ultimul timp, ci sincopele au fost si in perioada altor guverne. Am gasit la colegii mei deschidere in a rezolva aceste lucruri si aste este extrem de important. Cei trei colegi au fost de acord ca toata lumea sa lucreze impreuna pentru deblocarea situatiei si noi spunem ca am gasit solutia, iar solutia este una benefica pentru toata lumea, astfel incat timpul alocat pentru aceste licitatii sa fie cel mai scurt, comparabil cu timpul care ar fi fost daca s-ar fi tinut licitatiile la IGSU", a spus premierul.

Grindeanu a precizat ca, de altfel, la intalnire a participat si directorul ANAP.

Citeste si:
Pintea a retras un proiect care ar fi majorat preturile medicamentelor
Ministerul Sanatatii a retras...

El a aratat ca solutia gasita a fost ca achizitionarea ambulantelor sa se faca printr-o singura licitatie, coordonata de catre Secretariatul General al Guvernului, in baza unui protocol incheiat intre SGG, Ministerul de Interne, prin IGSU, si Ministerul Sanatatii, astfel incat situatia sa fie deblocata in cel mai scurt timp.

”Concluzia este urmatoarea: toata lumea lucreaza intr-o echipa, o echipa care ca prima sarcina va avea organizarea acestei licitatii pentru achizitia de ambulante, ca vorbim de ambulante de tip B, C, A1, A2, toate aceste lucruri se fac intr-o singura licitatie care este coordonata de Secretariatul General al Guvernului si unde vot fi reprezentanti de la IGSU, de la Ministerul Sanatatii, de la DSU si de la SGG. Astazi se va lucra la acest protocol comun intre SGG, Ministerul de Interne prin IGSU, Ministerul Sanatatii, lucrurile se deblocheaza astfel incat intr-un timp relativ scurt sa putem sa avem acest acord-cadru, sa avem licitatia pornita si intr-un final sa ajungem sa achizitionam ambulantele”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Premierul a precizat ca urmeaza sa mearga la Ministerul de Finante, unde va discuta inclusiv despre gasirea fondurilor pentru achizitionarea ambulantelor.

”Unul din punctele pentru care merg la Ministerul Finantelor este de a gasi finantare pentru achizitia ambulantelor. Odata cu rectificarea bugetara, se vor gasi sursele de finantare. Doar ca pentru noi este extrem de important ca acest acord-cadru si licitatia sa fie tinuta pana atunci. Legea permite, nu se intampla nimic nou, nu e o premiera, iar procedurile pot fi tinute - si asta ne intereseaza - pana la rectificare”, a subliniat Grindeanu.

Citeste si:
Pintea va reorganiza activitatea de transplant cu bani de la UE
Ministerul Sanatatii va...

Intre ministrul Sanatatii, Florian Bodog, si secretarul de stat Read Arafat au aparut dispute dupa ce Bodog a anuntat ca licitatia inceputa de IGSU pentru acordul-cadru de achizitionare a noilor ambulante nu mai este valabila si ca trebuie incheiat un nou protocol intre Ministerul Santatatii si Ministerul Afacerilor Interne, astfel incat sa fie reluata procedura.

Secretarul de stat Raed Arafat l-a contrazis, sustinand ca, daca se renunta la licitatia inceputa de IGSU, se va intarzia foarte mult, astfel ca primele ambulante vor putea fi preluate abia la jumatatea anului viitor, in conditiile in care dotarile ambulantei si SMURD sunt invechite. ”Sa isi asume responsabilitatea cei care semneaza (protocolul - n.r.) atunci cand vor muri oameni pentru ca nu avem ambulante”, a averizat Arafat.

Florian Bodog a sustinut ca ministerul are capacitatea de a face aceste achizitii si spera ca la finalul acestui an sa soseasca primele ambulante cumparate de MS, punctand ca nu mai vrea sa auda la televizor ca mor pacienti pentru ca nu sunt ambulante. El a invocat punctul de vedere al ANAF, care preciza ca protocolul incheiat intre Ministerul Sanatatii si IGSU este lovit de nulitate pentru ca este incheiat in baza unei legi care nu mai exista, legea achizitiilor publice fiind schimbata in anul 2016, spunand ca din acest motiv a fost intocmit un nou protocol cu Ministerul de Interne, pe care este pregatit sa il semneze, daca si oficialii din acest minister sunt de acord, pentru reluarea procedurii.

La randul lui, Raed Arafat a sustinut ca sistemul de urgenta este intr-o situatie fara precedent si ca singura solutie este ca procedura de achizitie sa fie continuata de IGSU. "Va aduc in vedere, in modul cel mai serios, ca suntem cu mult mai aproape decat va puteti imagina de ziua in care populatia, pe buna dreptate, va reprosa vehement decesul unui pacient la care fie echipajul de urgenta nu a mai ajuns in timp util din cauza defectarii ambulantei, fie echipamentele medicale nu au functionat", l-a avertizat Arafat pe Bodog.

Citeste si:
Medic stomatolog in greva foamei: este cercetat disciplinar pe nedrept
Un medic stomatolog intra in...

Sursa foto: Agerpres / Angelo Brezoianu

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Incepe campania de vaccinare antigripala. Cate doze sunt disponibile?