Primaria Capitalei ingradeste inca o linie de tramvai, pe modelul liniilor 21 si 41

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a adoptat, in sedinta de miercuri, un proiect cu privire la delimitarea liniei de tramvai 1/10 de traficul auto general, pe o lungime de 21,6 kilometri, valoarea investitiei depasind 6,2 milioane de lei, scrie Agerpres.

"Lungimea totala a traseului liniei de tramvai 1/10 care poate fi separata de traficul auto general este de circa 21,6 km (lungime gard), exclusiv intersectiile, zonele de acces si zona peroanelor, conform planurilor aprobate in Comisia de circulatie din cadrul PMB. Solutia de delimitare a amprizei cu panouri de gard este similara cu solutia de pe linia de tramvai 21, pe anumite tronsoane (bd. Timisoara si sos. Viilor), separarea se va face cu stalpisori omologati din poliuretan cu inaltimea de 750 mm, montati pe bordurile de separare a amprizei liniilor de tramvai de traficul auto existent in prezent", se arata in raportul de specialitate al proiectului.

Lungimea traseului delimitat cu gard este de 19.580 de metri liniari. Traseul care va fi delimitat cu stalpi flexibili are o lungime de 2.019 metri liniari.

Valoarea totala a investitiei (cu TVA) este de 6.281.261 de lei, din care lucrarile de constructii-montaj - 5.294.000 de lei, cu TVA.

Studiul de fezabilitate a fost intocmit de RATB.

Citeste si:
O idee BUNA? Separatoare de sensuri pe drumuri din bani europeni
O idee BUNA? Separatoare de...
Citeste si:
Care sunt primele simptome care apar in caz de coronavirus?
Care sunt primele simptome...

"Circulatia tramvaielor pe traseul liniei 1/10 este ingreunata de cea a autovehiculelor care patrund pe ampriza liniei de tramvai, neputandu-se asigura o frecventa de circulatie constanta, conform graficelor stabilite. Aplicarea acestui tip de reglementare a circulatiei rutiere contribuie la cresterea vitezei de exploatare a tramvaielor si o frecventa mai buna de circulatie a acestora, ceea ce este in beneficiul cetatenilor. In cazul instituirii caii proprii pe un tronson de 21,6 km se obtine o viteza medie de exploatare de 15,83 km/h pentru linia 1 si 16,09 km/h pentru linia 10, respectiv o capacitate de transport de 2.665 calatori/ora si sens pentru linia 1 si 2.710 calatori pe ora si sens pentru linia 10, cu circa 20% mai mult decat in prezent", se arata in raportul de specialitate.

Conform acestuia, va creste numarul de calatori si s-ar obtine venituri suplimentare de peste 400.000 de lei pe luna.

RATB a solicitat printr-un document adresat PMB introducerea pe ordinea de zi a CGMB a proiectului privind delimitarea liniei de tramvai 1/10 de traficul auto general.

Unde vor fi montate separatoarele:

  • Tronson I - de la Piata Sudului pana la Pasaj Obor, pe arterele Calea Vacaresti si Soseaua Mihai Bravu;
  • Tronson II – de la Pasajul Obor pana la B-dul Timisoara, pe arterele Soseaua Stefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara, pe B-dul Vasile Milea pana la B-dul Timisoara;
  • Tronson III – de la Bucla de intoarcere Romprim S.A. pana la Str. Sura Mare, pe Soseaua Oltenitei;
  • Tronson IV - pe B-dul Timisoara de la intersectia cu B-dul Vasile Milea pana la intersectia cu Str. Razoare, pe Str. Constantin Istrati de la intersectia cu Str. Progresului (Trafic Greu) pana la intersectia cu Soseaua Viilor si pe Soseaua Viilor de la intersectia cu Str. Constantin Istrati pana la intersectia cu Calea Serban Voda;

Citeste si:
Accident între un TIR și un tramvai în București
Accident între un TIR și un...
Sursa foto: Contul de Facebook al RATB

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri