Transportul aerian, cea mai daunatoare metoda de calatorie

Un zbor de la Paris la New York are acelasi impact asupra incalzirii globale precum consumarea de carne rosie timp de 6 ani. Emisiile de carbon de la aviatie s-au dublat in ultimii 20 de ani, crescand cu peste 6% in Europa, doar anul trecut. Mai mult, un nou studiu concluzioneaza ca impactul zborurilor asupra climei reduce eforturile altor sectoare de a micsora emisiile de carbon, se arata in raport.

Ce e de facut?

Europa a incercat sa limiteze impactul zborurilor asupra teritoriului, punand un pret pe emisiile de carbon. Dar pana anul trecut, regulamentul privind schema Uniunii Europene de comercializare a certificatelor de emisii (ETS) referitoare la activitatile de aviatie excepta zborurile catre si dinspre Europa. Acum, la presiunea European Federation for Transport and Environment (T&E), oficialii europeni au fost de acord sa limiteze exceptia pana in 2024. Au decis, de asemenea, sa inceapa reducerea limitei de acceptare a emisiilor.

Emisiile celor mai mari companii aeriene au crescut in 2017

Anul trecut, emisiile operatorului din Ungaria, Wizz Air, au crescut cu 14%, ale TAP Portugal s-au marit cu 9%, ale Norwegian Air Shuttle au crescut cu 10%, iar ale Ryanair, cu 10%. Cele mai mari emisii apartin operatorului britanic low-cost Jet2: 33%.

Solutii reale?

Sectorul aviatic nu are prea multe solutii pentru problemele sale, astfel incat sa ramana cel mai rapid si mai ieftin mijloc de transport. Mai putine curse, zboruri mult mai eficiente si combustibil pe baza de surse regenerabile reprezinta posibile solutii.

Infrastructura de transport a...
Citeste si: De cati bani are nevoie Romania pentru infrastructura de transport?

Aerul pe care il respiram

Masinile diesel reprezinta cauza principala pentru poluarea aerului in orasele europene. Niveluri ilegale ale dioxidului de azot, emise in orase in special de masinile diesel, sunt responsabile pentru 71.000 de morti premature in Europa, in fiecare an.

Renault-Dacia depaseste de circa 13 ori nivelul limita de dioxid de azot, Fiat-Alfa Romeo depaseste de peste 12 ori, Nissan Infiniti de peste 10 ori, Opel-Vauxhall, de peste 8 ori si Hyundai, de peste 6 ori. Companiile care inregistreaza cele mai mici depasiri ale limitelor dioxidului de azot sunt Volkswagen, Seat-Skoda, Audi-Porsche, BMW-Mini si Mazda.

Camioanele reprezinta 5% din toate vehiculele europene si sunt, totusi, responsabile pentru 26% din emisiile rezultate in urma transportului pe sosele.

La capitolul transport maritim, 90% din comertul mondial este realizat de nave, ceea ce inseamna ca ce consumam trebuie transportat folosind apele internationale. Transportul are impact asupra climatului, al mediului si al sanatatii umane. Navele vor fi responsabile pentru mai bine de 17% din emisiile globale pana in 2050 daca nu se va lua nici o masura.

4 sectoare pe care tehnologia...
Citeste si: 4 sectoare pe care tehnologia blockchain le poate revolutiona

Sursa foto: Shutterstock.com