In ciuda climatului economic din Romania, caracterizat de catre reprezentantii Cetelem drept ”excelent”, optimismul romanilor a inregistrat in acest an cea mai mare scadere din Uniunea Europeana. Principalul motiv pentru aceasta tendinta este tensiunea politica din tara. Romanii manifesta un optimism mai mare fata de circumstantele lor personale decat in legatura cu situatia din tara: 37% dintre romani considera ca puterea lor de cumparare a crescut.

Rezultatele editiei 2018 a studiului L'Observatoire Cetelem arata faptul ca, pentru prima data in ultimii ani, exista din nou o doza de optimism in fiecare tara europeana. Scorul mediu al acestui indicator depaseste "limita" de 5 puncte (5,2 in 2018 fata de 4,9 in 2017 si 3,7 in 2013).

Cu toate acestea, in ciuda climatului economic, caracterizat de catre reprezentantii Cetelem drept ”excelent”, Romania este singura tara care a inregistrat scaderi globale in acest an (4,4 in 2017 fata de 4,1 in 2018). Romanii sunt ingrijorati, in mod special, de situatia din tara lor. Tensiunea politica din tara este factorul din spatele acestei scaderi, potrivit studiului L'Observatoire Cetelem.

Romanii manifesta un optimism mai mare fata de circumstantele lor personale decat in legatura situatia din tara, clasandu-se pe locul al doilea in categoria celor mai optimisti respondenti, atunci cand vine vorba despre puterea de cumparare. 37% considera ca puterea lor de cumparare a crescut (fata de nivelul de 24% inregistrat in alte 17 tari membre UE), iar 67% intentioneaza sa cheltuiasca mai mult in urmatoarele 12 luni.

"Consideram ca una dintre cele mai importante descoperiri din 2018 ale studiului L'Observatoire Cetelem este revenirea increderii in randul consumatorilor europenilor. Consumatorii zambesc din nou si privesc optimisti catre viitor. Increderea in circumstantele lor personale a crescut si se reflectata in intentiile de economisire si consum. Dorinta de a consuma se dovedeste a fi mai puternica in Estul Europei (Slovacia: 73%, Bulgaria si Cehia: 69%, Romania: 67%), iar cea de economisire este mai pronuntata in Norvegia 65%, Suedia 61% si Portugalia 60%", afirma Pascal Roussarie, Head of Sales and Marketing Central Europe Region BNP Paribas Personal Finance.

Citeste si:
Milenialii romani prefera magazinele fizice, in plina era digitala
Studiu Cetelem: Milenialii...

L'Observatoire Cetelem 2018 a fost realizat in 17 tari europene, pe un esantion de 13.800 de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 75 de ani, precum si un esantion suplimentar de 3.400 de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani (Millennials). In Romania, studiul s-a bazat pe un esantion de 1.000 de respondenti.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri