Proiectul Magistralei 5 de metrou, Drumul Taberei-Eroilor, a fost deblocat, dupa decizia Tribunalului Bucuresti care a respins si ultima contestatie depusa pentru contractul de automatizare si siguranta circulatiei. Astfel, Metrorex va putea semna in cateva zile acest contract, iar metroul din Drumul Taberei ar urma sa circule pana la sfarsitul anului, a explicat pentru RRA, directorul general Metrorex, Dumitru Sodolescu.

"Conform Legii achizitiilor publice, la 10 zile dupa primirea motivarii putem semna contractul, asta inseamna ca pe data de 9 aprilie contractul de automatizare va fi semnat intre METROREX si firma desemnata castigatoare. In mod practic inseamna ca anul acesta vom finaliza Magistrala 5 si va fi data in exploatare", a declarat, pentru RRA, Dumitru Sodolescu, directorul general al Metrorex.

Metrorex va achizitiona trenuri noi de metrou care vor opera pe Magistrala 5, 13 fiind destinate sectiunii Drumul Taberei-Eroilor, pentru valoare de 520 de milioane de euro. Dupa verificarea si validarea de catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) a documentatiei de atribuire, anuntul de participare la licitatie a fost publicat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), in luna martie 2019.

In februarie, directorul Sodolescu declara ca lucrarile la metroul din Drumul Taberei vor fi gata in luna octombrie a acestui an.

In 2011 s-a semnat primul contract pentru M5. Termenul era de 36 de luni, la care se adaugau si alte termene, printre care cel pentru sistemul de automatizare. In 2015 era primul termen avansat pentru darea in functiune a metroului Drumul Taberei.

Metroul din Drumul Taberei:...
Citeste si: Achizitia de trenuri pentru metroul din Drumul Taberei, contestata

Magistrala 5 de metrou, sectiunea Raul Doamnei - Eroilor (Opera), inclusiv Valea Ialomitei, este compusa din 10 statii de metrou si un depou, avand o lungime totala de 6,8 km. Valoare totala reactualizata conform devizului general este de 3,2 miliarde de lei. O parte din bani vin de la Banca Europeana de Investitii (BEI), mai exact 1,8 miliarde de lei (395 de milioane de euro), in urma semnarii contractului de co-finantare a proiectului.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Cand se deschide circulatia rutiera in Drumul Taberei?