Noua mai, Ziua Europei, Declaratia de independenta a Romaniei, la 1877, o zi importanta. Au venit liderii europeni la Sibiu.

Bineinteles, e graba mare, timpul e important… deh, liderii care gandesc ei pentru noi… Dar as fi facut un experiment: i-as fi adus pe toti cu trenul de la Bucuresti. Serios. Aceasta calatorie ar fi spus multe si despre Romania si despre Europa de azi. In primul rand ar fi aratat decalajele de dezvoltare dintre tarile UE mai vechi si astea mai noi, ca Romania si Bulgaria. Dar ar fi aratat si cat de incet si anapoda se dezvolta Romania.

România e veceul din fundul curții Uniunii Europene from Bitstone on Vimeo.

In al doilea rand, ar fi aratat ce bani investim noi in infrastructura feroviara. Va amintesc, viteza pe calea ferata este cea mai mica din UE si asta nici ca se va schimba curand. Din contra, ne putem astepta ca lucrurile sa se inrautateasca. Cand nu ai autostrazi si trenurile merg asa… iti dai seama cum merge si biznisul. La fel ca marfurile.

Sa va amintesc de tot mai desele accidente feroviare? Ieri a luat foc locomotiva unui tren de marfa la Blaj. Mecanicul a sarit din locomotiva la timp, s-a salvat. Din fericire. Pentru acest an, doar CFR Calatori are pierderi estimate la patru sute treizeci si unu de milioane de lei.
Stiti cum arata majoritatea trenurilor. Dezastru. Despre trenurile personale nici nu are sens sa vorbim, sunt niste dughene pe roti.

Traian Basescu: Scrutinul...
Citeste si: Basescu: Scrutinul este important pentru situatie in care se afla UE

Citeste articolul integral pe stareanatiei.ro .


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Starea Natiei: Banii nostri la ei in buzunare