Gabriela Firea a fost aleasa primar general al Municipiului Bucuresti la alegerile din 5 iunie 2016, iar astazi se implinesc trei ani de mandat, perioada in care au fost infiintate 22 de companii municipale, declarate ilegale intre timp, compania RADET a intrat in faliment, au fost achizitionate autobuze noi, de o calitate controversata, si s-au lansat procedurile pentru cumpararea altor mijloace de transport in comun, timp in care Capitala se sufoca in traficul supraaglomerat, iar pistele de biciclete abia incep sa prinda contur.

Falimentul RADET – caldura si apa calda

In luna aprilie, Tribunalul Bucuresti a decis intrarea in faliment a companiei RADET. La cateva zile distanta, Curtea de Apel a Municipiului Bucuresti anunta suspendarea provizorie a falimentului RADET. Acum, Primaria Capitalei se pregateste sa transfere activitatea de distribuitie a agentului termic in Capitala catre compania aflata in curs de infiintare, Termoenergetica SA.

Administratorul judiciar al ELCEN, Sierra Quadrant, anunta ca alimentarea Capitalei cu apa calda risca sa fie oprita, in conditiile in care Primaria nu a platit subventia la energia termica si, astfel, ELCEN nu poate sa isi achite facturile catre furnizori. RADET are datorii catre ELCEN, suma totala depasind 3,7 miliarde de lei.

Si Sindicatul Liber Independent din Sucursala Electrocentrale Bucuresti acuza Primaria Capitalei ca distruge sistemul de termoficare pentru ca nu plateste datoriile pe care le are RADET, societate aflata in subordinea sa, catre ELCEN.

Lipsa investitiilor in cele doua companii afecteaza frecvent bucurestenii de cativa ani, iar in plina iarna, calorifele sunt reci si apa calda nu curge din cauza numeroaselor avarii inregistrate. Problemele se repeta si in alte sezoane, astfel incat la finalul lunii mai, mai multe blocuri din zona Dristor si Iancului au ramas fara apa calda, o serie de scari de bloc chiar si o saptamana.

Primaria Capitalei nu are in...
Citeste si: Primaria Capitalei nu are contract pentru combaterea tantarilor

Mijloace de transport

Societatea de Transport Bucuresti are un parc de autovehicule format din 1.237 autobuze, 192 troleibuze si 288 tramvaie. Primaria a decis sa reinnoiasca o parte din flota de autobuze, troleibuze si tramvaie, pentru ca multe sunt vechi. Asa ca, recent, au fost cumparate 400 de autobuze Otokar, 100 au fost livrate anul trecut, iar restul urmeaza sa fie livrate in cursul acestui an.

Starea de functionarea a tramvaielor din Capitala este si ea depasita, asa ca Primaria a decis sa cumpere mai multe tramvaie, iar la inceputul lunii decembrie 2018 a publicat anuntul de achizitie a 100 de tramvaie.

Mai mult, Primaria vrea sa cumpere 100 de troleibuze si 130 de autobuze electrice, dupa ce a incheiat un contract de finantare cu Administratia Fondului de Mediu.

Probleme in trafic: parcari si semafoare

Calatorii se vor simti mai confortabil in noile mijloace de transport, dar aceste achizitii reprezinta doar o parte din solutii pentru problema traficului din Capitala.

Viorica Dancila anunta ca va...
Citeste si: Viorica Dancila anunta ca va candida la sefia PSD

Parcarile promise inca nu au fost finalizate, iar cea finalizata la Straulesti de Metrorex, companie aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, nu reprezinta o atractie pentru soferi. Lucrarile la Park&ride Pantelimon inca nu au inceput, desi primarul Gabriela Firea a anuntat, anual, in ultimii trei ani, ca urmeaza sa demareze constructia.

Introducerea unul numar mai mare din totalul celor 451 de intersectii in sistemul inteligent de management al traficului, in care timpii de semaforizare se schimba in functie de cat de aglomerat este traficul pe un anumit sens, reprezinta o alta solutie la traficul inregistrat pe soselele Capitalei. In februarie 2018, doar 216 intersectii erau semaforizate inteligent.

Piste de biciclete

In luna mai, Primaria Capitalei anunta ca a atras finantarea guvernamentala in valoare de 44,5 milioane de lei pentru construirea a patru trasee de piste de biciclete in Bucuresti, dispuse pe 21 de artere, care insumeaza 48 de km. Anuntul a venit, insa, la cinci ani dupa ce Ministerul Mediului a alocat suma de 10 milioane de euro pentru proiect, in timpul mandatului lui Sorin Oprescu.

Astfel, traseul 1 are doua ramificatii: ramura 1: Piata Victoriei - Bdul. Aviatorilor - bdul. Beijing - str. Nicolae Caranfil - sos. Pipera si ramura 2: Bdul. Constantin Prezan - sos. Kiseleff - Piata Piata Presei Libere. Traseul 2: P-ta Victoriei - Bd. Iancu de Hunedoara - Sos. Stefan cel Mare - Sos. Mihai Bravu. Traseul 3: Calea Victoriei - Bd. Regina Elisabeta - Splaiul Independentei - Bd. Natiunile Unite (Pod Grozavesti). Traseul 4: Bd. Libertatii - Piata Constitutiei - Bd. Unirii - Bd. Decebal - Bd. Basarabia - Stadionul National.

Presedinta USR Bucuresti:...
Citeste si: Presedinta USR Bucuresti: Gabriela Firea nu se pricepe la solutii

In prezent, sunt realizate lucrarile de infrastructura pe Traseul 1 - Ramura 1: Piata Victoriei - Bdul. Aviatorilor - bdul. Beijing - str. Nicolae Caranfil - sos. Pipera, urmand a fi realizate lucrarile de marcaje orizontale si semaforizarea dupa atribuirea contractului de executie.

Pentru Traseele 2, 3 si 4 este in curs de definitivare proiectul tehnic si urmeaza obtinerea autorizatiei de construire. Durata de realizare a pistelor este de 6 luni.

Companiile municipale

Una dintre cele mai controversate decizii ale primarului Gabriela Firea a fost luata in anul 2017, prin infiintarea companiilor municipale, care urmau sa presteze majoritatea serviciilor pentru care pana atunci municipalitatea avea contracte cu operatori privati, dar si o parte din activitatile prestate de regiile si institutiile din subordinea Primariei. La cateva luni dupa ce au fost infiintate companiile, Curtea de Apel Bucuresti a anulat, intr-un proces deschis de USR, hotararile de infiintare deoarece acestea au fost aprobate ilegal, cu majoritate simpla, nu cu votul a doua treimi dintre consilierii generali, asa cum cere legea.

Primarul Firea a incercat reorganizarea lor si reaprobarea in Consiliul General, pentru a le aduce in legalitate, insa reprezentantii opozitiei au anuntat ca nu vor vota proiectele. La finalul lunii mai, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a respins proiectele de hotarare privind bugetele pe 2019 a 19 companii municipale, totalizand peste un miliard de lei.

Excursii gratuite, bani pentru spectacole si biserici

In vara anului 2018, Primaria Municipiului Bucuresti, condusa de Gabriela Firea, a cheltuit doua milioane de lei pe excursii in Grecia destinate pensionarilor bucuresteni, fiind alocate 1.000 de locuri pentru vacante in Paralia-Katerini, care includ transport dus-intors cu autocarul, sapte nopti de cazare intr-un hotel cu acces la piscina, trei mese asigurate in fiecare zi, excursii pe muntele Olimp si la alte obiective turistice.

Majoritatea aprobarilor de buget ale Primariei Capitalei din mandatul Gabrielei Firea includeau sume semnificative pentru construirea de statui si organizarea de spectacole. Spre exemplu, la finalul anului 2017, aproape 150 de milioane de euro au fost cheltuiti pentru organizarea de concerte si spectacole, dar si activitati culturale si recreative.

La finalului anului 2018, Primaria Capitalei a alocat inca 10 milioane de lei pentru Catedrala Mantuirii Neamului, inaugurata recent la acea vreme, ajungand la o contributie de 45 de milioane de lei. In bugetul alocat pe anul 2019 al institutiei, Catedrala Mantuirii Neamului mai primea 20 de milioane de lei din cele 53 de milioane de lei alocate pentru biserici.

Sursa foto: Agerpres Foto

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Gabriela Firea, la jumatatea mandatului, aproape zero rezultate