Contractul de reabilitare si refunctionalizare a interioarelor cladirilor A, B si Rotonda de la Aeroportul international Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu, in valoare de 55,5 milioane de lei, a fost semnat luni, iar capacitatea de trafic se va mari la 350 de pasageri/ora, astfel incat o parte din traficul foarte mare de pe Otopeni sa poata fi preluat usor-usor de Baneasa. Aeroportul Baneasa va fi operational in luna mai 2020.

"Astazi (30 septembrie - n.r.) s-a semnat contractul de reabilitare si refunctionalizare a interioarelor cladirilor A, B si Rotonda de la aeroportul international Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu. Ne dorim de mult sa refunctionalizam acest aeroport. In mai putin de trei luni de zile s-au semnat trei contracte foarte importante pentru aceasta companie. Si as incepe cu modernizarea si reparatia capitala la pista 2, calea de rulare Delta si astazi am reusit sa finalizam si semnarea modernizarii corpului A, B si Rotondei, un obiectiv pe care ni l-am asumat ca-l vom finaliza pana la inceperea campionatului de fotbal. A fost o conditie, alaturi de calea ferata, pe care Romania trebuia sa o indeplineasca pentru ca meciurile sa poata fi jucate in Bucuresti", a declarat ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, scrie Agerpres.

Valoarea totala ofertata de Asocierea SC Bog'Art SRL (lider de asociere) - SC UTI Grup SA (asociat) este de 55,524 milioane de lei, la care se adauga TVA.

"Acest proiect are o valoare de 55 de milioane de lei, perioada de proiectare doua luni, cea de executie 6 luni, dar eu sunt convins ca se poate comprima perioada de proiectare, pentru ca avem de-a face cu un constructor serios care nu e la prima lucrare de o asemenea anvergura. Are o experienta bogata in spate. Constructia poate evolua foarte usor pentru ca se poate construi si pe perioada iernii. Nu vor fi probleme legate de implementare tinand cont de sezonul rece care va urma. Asa cum v-am obisnuit, o sa fiu prezent si aici sa vad cum evolueaza lucrarile", a dat asigurari ministrul.

La randul sau, directorul general al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, George-Alexandru Ivan, si-a exprimat si el speranta ca reoperationalizarea Aeroportului Baneasa se va produce mai repede decat este prevazuta in contract.

Citeste si:
Fostul sef al CFR SA, audiat la DNA, dupa ce a fost demis de Cuc
Fostul sef al CFR SA, audiat...

"Este un obiectiv foarte important pentru CNAB reoperationalizarea Aeroportului Baneasa. Este un proiect pe care l-am lansat pe SICAP la inceputul lui mai si iata ca la inceput de luna octombrie s-a finalizat cu semnarea contractului. Lucrarile vor fi facute, speram, intr-o perioada mult mai scurta, asftel incat in primavara sa putem avea Aeroportul Baneasa complet operational. Aceste lucrari, pe langa faptul ca vor fi lucrari de amenajari interioare, vor fi echipamente de securitate astfel incat Aeroportul Baneasa sa fie complet operational in primavara anului viitor", a subliniat el.

Reprezentantul Asocierii care a castigat contractul, Raul Doicescu (directorul Bog'Art), a solicitat ajutorul ministrului Transporturilor in etapa de obtinerea a avizelor si autorizatiilor, in conditiile in care, a spus el, sunt primarii care elibereaza astfel de documente si in 30 de zile, ceea ce este "enorm, cand noi avem doua luni de proiectare".

"Este un proiect foarte frumos, este un proiect de referinta care se face asupra unei cladiri monument istoric din categoria A. Interventiile, in afara de cele care sunt absolut necesare unei cladiri aeroportuare, sunt si interventii care tin de arhitectura cladirii, a respectarii unor conditii impuse de comisiile de cultura. Din punct de vedere al termenelor, am semnat un contract, stim ce am semnat, iar la contractul respectiv era si un grafic de lucrari care raspunde cerintelor beneficiarului. Il rog pe domnul ministru, in special, pentru ca este ca exista o etapa de obtinere de autorizatii si avize, in care avem nevoie de un sprijin de la autoritatile competente pentru scurtarea timpului de obtinerea a acestora. Sa nu uitam ca la fiecare primarie poti sa astepti 30 de zile pana sa emita o autorizatie. 30 de zile cand noi avem doua luni de proiectare este enorm. (...) Va asiguram ca lucrarea va fi si de calitate si in termen", a sustinut acesta.

Seful de la Transporturi i-a promis ajutorul si a dat asigurari ca "ceea ce tine de minister nu va fi o problema".

Citeste si:
Cuc ar putea sa-i faca plangere penala Madalinei Mezei
Cuc analizeaza posibilitatea...

"O sa ma implic si eu in obtinerea acestor autorizatii de la UAT-urile care trebuie sa avizeze toate detaliile care tin de proiectul tehnic, de autorizatiile de construire etc. Daca vom avea probleme, cu siguranta cred ca, asa cum v-am obisnuit in ultima perioada, o sa le aduc la cunostinta tuturor, dar nu cred ca vor fi probleme legate de obtinerea acestor avize, pentru ca nimeni nu se poate pune contra unor proiecte de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare si rutiere. Eu cred ca abordarea a fost una foarte rapida, foarte eficienta si asa cred ca asa va fi si implementarea. O sa monitorizez din santier. Sa fie gata proiectarea in 30 de zile si ne asiguram si noi ca avizele vor fi primite in termenul cel mai scurt. Ce tine de minister, nu va fi nicio problema", a aratat Razvan Cuc.

Odata cu reoperationalizarea acestui aeroport, capacitatea de trafic se va mari la 350 de pasageri/ora, iar o parte din traficul foarte mare de pe Aeroportul Otopeni va fi preluat de Aeroportul Baneasa.

"Acest obiectiv nu se modernizeaza doar pentru campionatul mondial. Se modernizeaza pentru ca era nevoie ca traficul foarte mare de pe Otopeni sa fie preluat usor-usor. Se va face un studiu. Cei de la CNAB vor face un studiu sa vedem ce curse vor fi mutate pe Baneasa in perioada urmatoare, dupa care va deveni operational. Dupa EURO 2020 ramane deschis, categoric. Asta intra in atributiile celor de la CNAB sa faca studiul de care este nevoie pentru a muta traficul care se impune pe Baneasa", a mentionat Cuc.

Intrebat despre o eventuala ridicare a restrictiilor de trafic pe timp de noapte in cazul Aeroportului Baneasa, seful CNAB a explicat ca se va face o analiza si se va stabili ce curse vor opera.

Citeste si:
Tarom are un nou sef provizoriu
George Costin Barbu, noul sef...

"Sunt mult mai multe institutii implicate referitor la traficul pe timp de noapte, iar in urma analizei pe care o vom face vom stabili care este cea mai buna strategie pe care o vom aborda. In urma studiului, impreuna cu celelalte institutii competente de care tine operationalizarea Aeroportului Baneasa, vom stabili ce anume si cand si cum se va opera pe acest aeroport. In clipa de fata sunt restrictii pe timp de noapte, se opereaza curse pentru privat si pentru avioane mici, dar in urma operationalizarii aeroportului vom stabili ce curse vor opera si daca vor mai fi restrictii", a reiterat Ivan.

Acesta a adaugat ca nu au fost uitate nici parcarile in cazul celor doua aeroporturi.

"Avem un proiect si un studiu de fezabilitate pentru extinderea parcarilor la Aeroportul Baneasa, in urma caruia se va lansa o licitatie. Aceasta este de durata. Pentru Aeroportul Henri Coanda, este un program de modernizare. Am lansat doua studii de fezabilitate privind modernizarea si extinderea parcarilor Sosiri si Plecari pe termen lung si pe termen scurt, urmand sa facem o expertiza tehnica si o valoare estimata, dupa care putem demara procedura de licitatie pentru modernizarea parcarilor", a spus directorul general al CNAB.

In plus, Razvan Cuc a aratat ca cele doua aeroporturi vor fi legate prin proiectul Magistralei 6 de metrou.

"Deja prima parte de licitatie a fost lansata pentru Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Tokyo. Au fost depuse 10 oferte. Urmeaza lansarea si a celui de-al doilea pachet pentru celelalte 6 statii Tokyo - Otopeni. Deci, se ia in calcul si conectarea celor doua aeroporturi, prin intermediul proiectului Magistralei 6", a amintit ministrul Transporturilor.

Sursa foto: Agerpers / Radu Tuta

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Doar 30% din tranzactiile imobiliare, realizate printr-un agent