Gara Bucuresti Baneasa va fi redeschisa operarii comerciale permanente ca urmare a introducerii de noi servicii de transport de calatori in zona Bucurestiului, a anuntat miercuri, directorul de comunicare al operatorului feroviar national, Adrian Vlaicu, scrie Agerpres.

"Noi cei de la CFR Calatori vom introduce un nou serviciu de transport periurban in zona Bucuresti. Vom introduce trenuri Bucuresti - Fundulea si in acest sens vom redeschide Gara Baneasa pentru traficul comercial de calatori din decembrie, odata cu noul plan de Mers al Trenurilor", a spus Adrian Vlaicu.

CFR Calatori informeaza ca, incepand cu data de 15 decembrie 2019, va intra in vigoare noul Mers al Trenurilor 2019-2020, care va fi valabil pana la data de 12 decembrie 2020.

Astfel, va fi introdus pentru prima data serviciul de transport suburban pentru municipiul Bucuresti, pe rutele: Bucuresti Nord - Bucuresti Baneasea - Fundulea si Bucuresti Nord - Chitila - Buftea. Ca urmare a lansarii acestui serviciu, Gara Bucuresti Baneasa va fi redeschisa operarii comerciale permanente, pentru trenurile care circula pe Magistrala 800, cu exceptia celor fara oprire pe intreaga distanta.

Totodata, va fi introdus mersul de tren cadentat pe rutele Constanta - Mangalia si Iasi - Ciurea, in completarea rutelor cadentate existente.

Serviciul de transport feroviar de vagoane de dormit si cuseta va fi disponibil pe relatiile: Bucuresti Nord - Timisoara, Bucuresti Nord - Cluj Napoca, Bucuresti Nord - Oradea, Bucuresti Nord - Satu Mare, Bucuresti Nord - Baia Mare, Bucuresti Nord - Sighetu Marmatiei, Bucuresti Nord - Iasi, Bucuresti Nord - Suceava, Timisoara - Iasi, Bucuresti Nord - Botosani, Bucuresti Nord - Bistrita, Bucuresti Nord - Vatra Dornei.

O alta noutate o reprezinta prelungirea traseului trenului IR 1823 Bucuresti - Craiova - Targu Jiu la Petrosani - Subcetate - Calan - Simeria.

Odata cu noul Mers al Trenurilor, pentru prima data in Romania, se va adopta modelul trenurilor turistice din Europa, urmand ca CFR Calatori sa opereze trenuri special comandate care sa permita vizitarea si calatoria pe ruta Simmeringului Banatean: Oravita - Anina si retur.

Va fi introdus un nou serviciu de rezervare a locurilor, ca urmare a solicitarii calatorilor, pentru trenurile Regio, la pretul de 1 leu, pe rutele: Bucuresti Obor - Constanta si retur, Bucuresti Nord / Basarab -Brasov si retur, Bucuresti Nord - Buzau - Marasesti si retur, Bucuresti Nord / Basarab - Craiova si retur, Buzau - Constanta si retur.

Potrivit companiei, in anul 2020, pentru realizarea transportului feroviar de pasageri, CFR Calatori estimeaza o crestere a parcului de vagoane fata de anul 2019, cu circa 15%, pana la circa 1000 de vagoane in extrasezon. Anumite puncte de vanzare care au o activitate redusa din cauza traficului de calatori foarte scazut vor suspenda temporar vanzarea biletelor, insa calatorii le vor putea achizitiona in tren, la tariful similar celui de la casele de bilete, on line sau vor putea folosi abonamentele.

De asemenea, vor intra in circulatie cele 54 de vagoane modernizate in anul 2019, ceea ce va permite cresterea capacitatii de preluare a publicului calator, cu peste 3300 de locuri.

Garniturile trenurilor Interregio de pe ruta Timisoara - Iasi si retur vor fi formate din vagoane modernizare in cursul anului 2019, seria 2068, ca urmare a solicitarilor calatorilor si a mass-mediei.

In ceea ce priveste traficul international, va fi introdus in circulatie un tren nou (143/686 si 687/144), realizat de CFR Calatori in colaborare cu MAV Start Ungaria si OBB Austria pe ruta Satu Mare - Budapesta - Viena si retur. Totodata, in sezonul estival 2020, trenul IR 461/460 va avea in compunere, un vagon direct pe ruta Bucuresti Nord- Istanbul si retur.

Potrivit companiei, pasagerii vor putea calatori in afara tarii zilnic, cu trenuri directe din Bucuresti Nord catre Viena, de la 39 euro pe sens, si Budapesta, de la 29 euro pe sens, Chisinau, de la 19 euro pe sens, iar in sezonul estival catre Sofia, de la 30 euro pe sens, Istanbul, de la 54 euro pe sens, si Salonic, de la 56 euro pe sens. Din Viena exista posibilitati de calatorie catre orice destinatie europeana.

De asemenea, oferta de transport international include trenuri zilnice directe catre Viena din Cluj Napoca, de la 29 euro pe sens, si catre Budapesta si din Timisoara, de la 15 euro pe sens, Cluj Napoca, de la 15 euro pe sens, si Brasov, de la 19 euro pe sens. Foarte avantajoase sunt si ofertele pentru calatoriile catre Austria, Germania, Polonia, Slovacia si Cehia, dar si oferta Interrail Pass, care reprezinta un abonament valabil in toata Europa sau intr-o anumita tara din Europa.

Sursa foto: By Vlad Ispas / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri