Exista doar 20 de sticle din editia limitata, de 1,5 litri, al caror design a fost realizat manual de artistul sticlar James Carcass, iar fiecare sticla este, astfel, unica. Sticla are un design special, sub forma de decantor, fiind lucrata manual si vine intr-o cutie neagra cu un intrerupator care o lumineaza.
In momentul lansarii a fost descris drept „cel mai scump vin din lume”, dar editia speciala Essencia 2008 a fost cel mai scump vin scos la vanzare in 2019.
Din totalul de 20 de sticle, 18 au fost lansate pe piata anul trecut. Pana acum s-au vandut aproape 11 sticle si, cel mai probabil, Royal Tokaji va vinde urmatoarele sapte sticle pana in 2030, data la care expira vinul.
„Vinul are o concentratie mica de alcool, dar are foarte multa dulceata naturala. Este atat de dulce incat in mod normal se serveste cu o lingurita in loc de pahar”, explica Zoltan Kovacs, manager general al Royal Tokaji.
Citeste si:
Marca Essencia este fabricata in regiunea viticola Tokaji, localizata in nordul orasului Budapesta, care este adesea o destinatia pentru turisti, care realizeaza tururi private la crama localizata la doua ore si jumatate de capitala Ungariei.
„Decizia de a imbutelia vinul Essencia este mereu luata de producatorul de vin. Poate sa vina dupa trei, patru sau chiar zece ani. Acest vin Essencia (2008) a fost imbuteliat dupa opt ani de maturare”, a explicat Zoltan Kovacs.
Sursa foto: royal-tokaji.com
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: