Corespondenta prin intermediul Postei Romane nu a scazut in ultimii 30 de ani, asa cum ne-am astepta, insa romanii utilizeaza mai putin serviciile institutiei pentru a trimite scrisori. Acum, prin intermediul Postei Romane sunt transmise facturi si comunicari catre institutii.

Astfel, la inceputul anilor '90, evolutia corespondentei arata in felul urmator:

  • 1990 - 332 milioane de scrisori;
  • 1991 - 258 milioane de scrisori;
  • 1992 - 209 milioane de scrisori;
  • 1993 - 211 milioane de scrisori.

Pentru anul 2019, prin Posta Romana (conform ultimului raport ANCOM) s-au trimis aproximativ 413 milioane de scrisori, se arata in datele furnizate la solicitarea wall-street.ro.

"Desi cifrele indica o crestere a corespondetei, diferenta este ca, in urma cu 20 de ani, volumele mentionate reprezentau, in mare parte, scrisori, iar, in prezent, cele mai multe trimiteri reprezinta facturi sau comunicari transmise de institutii", potrivit reprezentatilor Postei Romane.

Serviciul Post-Restant, extrem de popular in anii `90

in urma cu 20 de ani, cei mai muiti clienti trimiteau prin Posta Romana scrisori, vederi, mandate postale sau colete. Foarte popular, in acea perioada, era serviciul Post-Restant, care exista si acum in portofoliul companiei si care ofera clientilor posibilitatea de a primi trimiteri, inclusiv bani, in orice oficiu postal ales de destinatar", spun reprezentantii Postei.

Citeste si:
(P) Cum crestem vanzarile online prin servicile Click&Collect
(P) Cum crestem vanzarile...

Era folosit, cu preponderenta, in perioada concediilor de vara, atunci cand oamenii ramaneau fara bani si apelau la rude sa le trimita la oficiul din apropierea locului in care erau cazati

Scrisoarea a fost inlocuita de mesajele instant

Posta Romana a cunoscut, de-a lungul anilor, un intreg proces de dezvoltare si transformare.

"De la diligenta trasa de cai, pe vremuri, la era bitilor informatici, compania a contribuit la mentinerea unor permanente legaturi intre oameni. Masina de scris si, mai tarziu, computerul, au detronat scrisul de mana, iar scrisoarea traditionala a fost inlocuita cu e-mailul. Acum, in era telefoanelor mobile inteligente, chiar si e-mailul este ocolit atunci cand vine vorba despre transmiterea de mesaje personale, preferate fiind aplicatiile de mesaje instant (WhatsApp, Messenger, Instagram etc)", spun reprezentantii institutiei.

Astfel, si romanii s-au adaptat acestor tehnologii de ultima generatie, iar scrisoarea a ajuns sa fie foarte rar utilizata ca instrument de comunicare intre oameni.

Citeste si:
Care este salariul unui postas roman
Peste 11.000 de romani sunt...

"Cu toate astea, incercam sa identificam, in permanenta, solutii de a ne reinventa, de a ne alinia la era tehnologiei, diversificand serviciile oferite", adauga reprezentantii institutiei.

Cat mai costa sa trimiti o scrisoare in Romania? Dar in afara?

Pretul unei scrisori simple, cu o greutate de pana in 50 gr, trimisa in Romania este de 1,9 lei. Pentru o scrisoare externa, simpla, neprioritara, cu acelasi gramaj, pretul este de 5 lei. Costui unei scrisori creste daca clientul opteaza pentru servicii cu valoare adaugata (confirmare de primire, recomandata, valoare declarata etc.).

Posta Romana are aproximativ 25.000 de angajati, iar 11.400 dintre acestia sunt postasi. Citeste aici care este salariul mediu al unui postas.

Citeste si:
Posta Romana: distribuirea pensiilor se decaleaza in ianuarie
Posta Romana: distribuirea...
Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Citește și
Prima solutie automatizata pentru colectarea facturilor neincasate
Setari Cookie-uri