Recunoaste ca a trecut prin multe procese de mentoring, coaching si consiliere vocationala pana cand a ajuns la modelul actual de business, deoarece simtea ca trebuie sa mearga in zona de arta si de frumos.

”Nu stiam exact spre ce sa ma indrept. Abia dupa ce am explorat destul de mult am ajuns la varianta de acum. Este practic un mix intre background-ul vocational si toata pregatirea alternativa pe care am facut-o paralel cu job-ul in ultimii 7 ani: cursuri de design, cursuri de istoria artei”, a explicat fondatoarea Rebrand Yourself.

Luiza Olteanu povesteste ca a ajuns sa devina style coach ”fortata de imprejurari”, dupa ce un prieten antrenor de fitness i-a cerut ajutorul cu privire la doua cliente care au ajuns de la masura L la S si nu mai stiau cu ce sa se imbrace. ”M-a intrebat daca nu vreau sa le ajut, stiind ca sunt pasionata de acest domeniu. Am trecut cu ele printr-un proces de coaching, ulterior am facut o sedinta de personal shopping si apoi am facut niste tinute pe noua garderoba, am trasat un nou stil”.

Parca treceau cuvintele prin ea, nu ma auzea si la un moment dat s-a intors si avea lacrimi in ochi. A spus ca nu ii vine sa se intoarca din oglinda pentru ca nu credea vreodata ca poate sa fie atat de frumoasa

Citeste si:
Kaufland introduce in sortiment haine din bumbac certificat organic
Kaufland introduce in...

Luiza Olteanu - Rebrand Yourself

.... atunci a realizat ca asta este ceea ce trebuie sa faca mai departe.

Cu toate ca si-a deschis firma in 2017, abia la inceputul verii trecute a renuntat la job-ul corporate si a decis sa se ocupe doar de style coaching. A primit recomandari dupa recomandari, dar a lucrat si cu multe prietene care au fost insarcinate si care, pe langa faptul ca au trecut printr-o schimbare a corpului, aveau dificultati si din cauza faptului ca isi schimbasera statutul social.

Citeste si:
Brandul de fashion Superdry a deschis primele magazine din afara...
Brandul de fashion Superdry a...

”Multe dintre ele veneau la pachet cu o linie fina intre depresie, viata de zi cu zi si rutina de a face tot timpul acelasi lucru. Ca sa schimbi ceva ai nevoie sa stii unde esti in momentul respectiv si nu poti sa faci asta decat cu sinceritate fata de tine si fiind autentic”, a explicat Luiza Olteanu.

Cat de pregatiti sunt romanii pentru style coaching?

Style coaching este un concept nou si reprezinta un proces personalizat si unic care imbina sfaturi de stil, consultanta de imagine, practici motivationale si dezvoltare persoanala. Antreprenoarea spune sa romanii sunt mult mai pregatiti pentru acest concept decat de astepta, sunt receptivi la nou, ceea ce inseamna ca in viata lor s-a produs o schimbare.

”Cantareste foarte mult si faptul ca eu merg un pic mai departe de zona vestimentara pentru ca imi doresc sa le ofer niste instrumente care sa-i ajute pe ei sa integreze procesul complet. Am observat ca romanii au nevoie sa simta aceasta schimbare, care trebuie sa fie dozata in asa fel incat sa nu fie nici prea mult nici prea putin, ci sa fie potrivita pentru fiecare. Asta e motivul pentru care toate procesele au in spate o metodologie, dar nici unul nu seamana cu celalalt. De fiecare data cand lucrez cu cineva exista un proces customizat in proportie de 80%”, explica Luiza Olteanu.

Care sunt pasii colaborarii cu Rebrand Yourself?

Colaborarea cu Luiza Olteanu porneste de la o discutie telefonica in care se stabilesc motivele pentru care clientul apeleaza la un style coach si obiectivele urmarite. Ulterior, obiectivele schitate sunt verificate prin anumite instrumente precum teste de personalitate, de autoperceptie si atractivitate. Aceste teste ii sunt utile Luizei pentru a sti care este punctul de plecare pentru respectivul client.

Citeste si:
Clujana iese din insolventa dupa doi ani de la deschiderea procedurii
Clujana iese din insolventa...

”Oamenii vin si imi spun 'vreau sa am un stil care sa fie mai sexy, mai atragator'. Ok, dar hai sa vedem cum te percepi tu in momentul asta, daca are legatura cu hainele sau cu corpul tau. In momentul in care vad ca punctul de plecare este foarte jos si depaseste un anumit nivel prefer sa le fac o recomandare cu privire la un psihoterapeut", explica fondatoarea Rebrand Yourself.

Dupa partea de explorare in care se stabilesc obiectivele urmeaza fie o analiza de dulap, fie o sedinta de style coaching sau de personal shopping.

"Eu explic cum ar trebui mixate hainele astfel incat clientul sa le exploateze la maximum. Totodata, sunt foarte multe cazuri in care oamenii isi modifica ori statutul social, greutatea sau job-ul si atunci au nevoie sa se reinventeze si sa vina cu ceva mult diferit fata de ce a existat pana atunci", mai spune antreprenoarea.

In Romania predomina culoarea gri...

In afara de serviciul de style coaching, Luiza Olteanu mai ofera sedinte de personal shopping, fashion detox sau analiza cromatica. ”Cele mai bune rezultate apar atunci cand clientul trece prin tot procesul. Eu recomand intotdeauna astfel de pachete si gandesc lucrurile si ajustez pachetul respectiv in functie de obiectivele pe care le are fiecare persoana pentru ca mi se pare important sa treaca prin tot procesul”, spune aceasta.

Intrebata despre importanta analizei cromatice, Luiza spune ca fiecare tara are cate o apetenta intr-o anumita zona cromatica.

"In Romania predomina culoarea gri. Non-culori, dar nu in combinatie de alb si negru, ci mai degraba culori sterse, terne. Oamenii nu se imbraca colorat, cel putin in sezonul rece numai gri vezi pe strada", spune fondatoarea Rebrand Yourself. Spune ca puterea culorilor sta in faptul ca acestea ne schimba starea, ne face sa aratam mai tineri sau mai putin obositi. "Si cand arati mai bine te simti mai bine”, explica Luiza Olteanu.

Hainele au o putere de patru ori mai mare decat limbajul verbal

Prima misiune pe care o are Luiza Olteanu este sa isi scoata clientii din zona de confort si sa le ofere o alta perspectiva asupra lucrurilor. Doar 7% din ceea ce oamenii percep din mesajele pe care le oferim sunt transmise verbal, in timp ce limbajului non-verbal (haine, accesorii si machiaj) are o putere de patru ori mai mare.

”Avem acest capital pe care putem sa il folosim. Este pacat sa il lasam neexploatat”, spune antreprenoarea. ”Este ca si cum ai cunoaste o limba de circulatie internationala”.

Experienta din ultimii ani a invatat-o ca oamenii sunt un cumul de nevoi si dorinte si ca rezultatul final este mult imbunatatit in momentul in care clientul lucreaza pe mai multe arii in acelasi timp. Spune ca misiunea ei este sa adune oamenii la un loc si sa scoata ce e mai bun din ei. Asa a aparut Comunitatea Rebrand Yourself, o platforma prin care Luiza Olteanu pune oamenii in contact cu scopul de a vedea mai multa colaborare si educatie, pe toate nivelurile.

”Comunitatea Rebrand Yourself si este impartita in opt sectiuni, fiecare fiind dedicata unei zone distincte de dezvoltare. Cele opt zone sunt gandite astfel incat sa gasesti un specialist pentru orice ai avea nevoie”, spune antreprenoarea.

Mi se pare important ca atunci cand incepi sa schimbi ceva la tine sa te si intrebi de unde vine aceasta nevoie de schimbare, ce vrei sa aduca cu ea si sa aliniezi toate aceste planuri. In momentul in care iti dezvolti un anumit tip de inteligenta ai nevoie sa le echilibrezi si pe celelalte. Asta e cheia succesului, sa ai echilibru in tot.

Luiza Olteanu, style coach

Rebrand yourself sustainable si "costul per purtare"

Tot in Comunitatea Rebrand Yourself clientii pot gasi partea de sustenabilitate, o pasiune mai veche a Luizei care, spune ea, i se trage din corporatie. Antreprenoarea este de parere ca un mod de viata sustenabil rezida si intr-un mindset potrivit caruia tot ce cumperi sa fie sustenabil. La fel si modul in care depozitezi si reciclezi hainele.

Asa a aparut Rebrand Yourself Sustainebale unde clientii gasesc branduri care tind spre 100% sustenabilitate. Totodata, acolo sunt consignatii sau magazine vintage care iti ofera alternative la produsele noi.

"Din corporatie mi se trage 'costul per purtare', care calculeaza de cate ori poti sa porti un produs pe care il cumperi. Daca investesti intr-un produs care are o rentabilitate de 10% nu este bine. Secretul este sa te gandesti care este costul per purtare, adica cat as da eu maximum pe o rochie. Daca eu port o rochie o singura data si am dat 1000 lei pe ea, este o investitie care nu e sustenabila din niciun punct de vedere (financiar, timp). Inclusiv la asta lucrez, le ofer clientilor posibilitati de reciclare a hainelor si am parteneriate in zona asta", explica Luiza Olteanu.

”Este important sa ramai ancorat in realitate si in ce se intampla in jurul tau”, mai spune antreprenoarea. ”Daca tu din punct de vedere intern, spiritual, emotional cresti foarte mult, e nevoie sa si traduci aceasta dezvoltare ca oamenii sa o vada si sa o perceapa, poate si din punct de vedere profesional. Pana la urma asta e motivul pentru care ne schimbam si facem lucruri pentru noi, sa devenim mai buni in ceea ce facem, indiferent ca e viata personala sau profesionala. Suntem atrasi de partea de a imbunatati lucurile si cred ca daca este pastrata intr-o stare de echilibru, intr-o zona sanatoasa, este foarte benefic”, conchide Luiza Olteanu.

Sursa foto: Arhiva Luiza Olteanu