Românii vor călători cu trenul, cu 160 km/h, de la Brașov la Sighișoara, după ce CFR SA a semnat contractul pentru modernizarea căii ferate între Braşov - Apața și Cața - Sighișoara

CFR Infrastructură și Asocierea RailWorks au semnat contractul, în valoare de 2,97 miliarde de lei, fără TVA, pentru pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa (Lot 1) şi Caţa – Sighişoara (Lot 3), aflate pe tronsonul Braşov - Sighişoara, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, se arată într-un comunicat de presă al companiei.

Sursa de finanţare este asiguratădin fonduri nerambursabile (finanțare CEF) şi de la bugetul de stat, iar durata totală de finalizare a contractului este de 108 de luni (execuție lucrări și perioadă de garanție), de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

Proiectul de modernizare pe cele două subsecțiuni Brașov-Apaţa (Lot 1) şi Caţa – Sighişoara (Lot 3) cuprinde o gamă variată de lucrări de infrastrutură şi suprastructură feroviară, și anume: terasamente linii C.F, consolidări, poduri şi viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii și de protecţia mediului.

În cadrul contractului sunt prevăzute lucrări de infrastructură și suprastructură feroviară, prin modernizarea liniei de cale ferată dublă pe circa 85 km, lucrări în stații (clădiri, peroane, copertine, tuneluri pietonale), modernizarea a 10 puncte de secţionare, 32 de poduri, 92 de podețe noi, 5 viaducte, două pasaje superioare, un pasaj inferior, 4 tuneluri feroviare și introducerea sistemului de management al traficului (ERTMS).

Citeste si:
Francezii vor avea în curând trenuri cu hidrogen
Francezii vor avea în curând...

Modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pe cele două subsecţiuni Braşov – Apaţa (Lot 1) şi Caţa – Sighişoara (Lot 3), în lungime totală de aproximativ 86 de km,va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontiera Ungară - Curtici - Arad - Simeria - Sighișoara - Brașov, prin:

  • creșterea vitezei de circulație la 160 km/h;
  • reducerea duratei de călătorie;
  • creșterea gradului de siguranță feroviară;
  • facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă;
  • introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului.

Sursa foto: Facebook CFR Infrastructura
Despre autor
Anca Olteanu
 Anca este web editor la wall-street.ro.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri