Lucian Bode: În luna octombrie, trenul până la Aeroportul Otopeni o să fie funcțional

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat în cadrul unui interviu la Digi 24 că în luna octombrie, trenul până la Aeroportul Otopeni o să fie funcțional, urmând să înceapă probele de circulație, astfel ca până la finalul anului, călătorii să ajungă cu trenul la aeroport.

„O lună putem să acceptăm întârzieri la finalizare. Termenul contractual era 26 august. Eu cred că până la sfârșitul lunii septembrie se încadrează (constructorul - n.r.) pentru a finaliza lucrările. În octombrie, noul terminal și dublarea liniei o să fie funcționale astfel încât să începem testele și să avem posibilitatea ca la finalul anului să circulăm între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni în 15 minute”, a explicat Bode.

CFR a semnat, pe 11 iunie 2019, contractul pentru proiectarea și execuția a 3 km de cale ferata și stația de la terminalul sosiri de la Aeroportul Henri Coandă. Lucrările ar trebui să înceapă vara aceasta și să fie gata în mai 2020, înainte de meciurile organizate de București la campionatul european de fotbal.

Asocierea Arcada Company - ISPCF - DB Engineering & Consulting GMBH a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru proiectul de modernizare a liniei de cale ferată București Nord - Aeroport Internațional Henri Coandă, cu o ofertă de 398,1 milioane de lei fără TVA.

Valoarea totală estimată a contractului, care are o durată de 14 luni (două luni pentru proiectare și 12 luni pentru execuție), este de 420.113.085 lei, sursa de finanțare fiind asigurată din Fonduri de Coeziune și Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.

Citeste si:
Ministrul Transporturilor vrea tren metropolitan în București
Ministrul Transporturilor...

Obiectul contractului „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București” Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București, are drept scop asigurarea unei legături directe între Gara de Nord București și Aeroportul Internațional Henri Coandă prin construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, a unui viaduct de 1,52 km care va traversa DN1, 3 podețe, instalație de centralizare electronică și o stație de călători la terminalul T1.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri