(P) Libresse susține femeile din România să vorbească despre #PoveștileDinNoi: echilibrul familie – carieră reprezintă o prioritate doar pentru 16% dintre femei

Reclamele de la TV, emisiunile, presa scrisă, Social Media, toate sunt impregnate de stereotipul femeii al cărei rol este doar acela de a „ține casa”. Însă, în practică, acest rol controversat pare să fie demontat de milioane de femei care au demonstrat că își pot asuma roluri dintre cele mai diverse. Totuși, pentru majoritatea femeilor care au atât o carieră, cât și copii, presiunea de a fi femeia perfectă și de a „juca” ambele roluri impecabil dă naștere la frustrări, insecurități și blocaje la nivelul încrederii de sine.

Conform unui studiu* realizat de Libresse în luna mai 2020, pentru doar 16% dintre femeile din România găsirea echilibrului dintre carieră și familie reprezintă o prioritate. Studiul este încă un argument în sprijinul ideii că femeile din România cedează în continuare presiunilor venite din partea societății, dar și a apropiaților.

De la mamă, la soție, de la gospodină, la profesionistă desăvârșită, ori de la mediatoare de conflicte, la mediatoare a copiilor – iată doar câteva din multiplele roluri pe care femeia și le asumă aproape în mod automat din dorința de a jongla cu viața personală și cea profesională. Totuși, presiunea de a excela, teama de a greși, precum și dorința de a demonstra că își pot asuma cu succes o multitudine de responsabilități, vin la pachet cu o varietate de emoții, vulnerabilități, nemulțumiri, frici și frustrări, care rămân cel mai adesea nerostite.

În acest context, Libresse își asumă misiunea de a demonta toate aceste mituri construite în jurul femeilor și oferă o voce tuturor adevărurilor știute, dar ascunse, lansând campania manifest Să lăsăm #PoveștileDinNoi să fie auzite!”. Acest demers reprezintă invitația pe Libresse o adresează tuturor femeilor din România de a-și găsi curajul să-și exploreze propriile trăiri, dar mai ales să le împărtășească și să scoată la lumină toate acele experiențe și emoții care fac parte din călătoria unei femei pe parcursul asumării diferitelor roluri pe care le „joacă”. Poveștile nevăzute și nerostite ale fiecărei femei sunt cu mult mai profunde și mai complexe decât vrea societatea să vadă și doar prin explorarea și asumarea deschisă a acestora femeile pot demonstra cât de încrezătoare și puternice sunt, oferind, la rândul lor, curajul altor femei de a vorbi despre ele.

Fiecare rol asumat de către femei consumă o serie de resurse care nu sunt nelimitate. Energia, timpul și implicarea trebuie împărțite între creșterea celui mic, împlinirea profesională și relația cu partenerul. Astfel, frustrarea își poate face foarte ușor apariția, în special atunci când unul dintre roluri are de suferit. Totodată, lipsa unuia dintre roluri poate avea efecte negative asupra stării emoționale a femeilor, cauzând sentimente de neîmplinire și neîncredere, care la rândul lor pot provoca stări de depresie.

Femeia secolului XXI nu trebuie să-și mai asume rolurile impuse de societate, ci să-și creeze propriul traseu, să-și scrie propriile roluri, pe care alege să le „joace” în funcție de personalitatea și trăirile ei. Femeia modernă este acceptată și se acceptă pe sine, nu pentru perfecțiunea pe care o etalează, ci pentru echilibrul pe care îl găsește. Prin manifestul de empowerment „Să lăsăm #PoveștileDinNoi să fie auzite!”, Libresse este alături de femeile din România în călătoria lor spre găsirea echilibrului, prin deschiderea acestei conversații sincere în jurul propriilor trăiri, acceptarea acestora și transformarea lor în puncte de sprijin.

*Studiul Libresse, care prezintă o analiză în profunzime a preocupărilor și temerilor cu care se confruntă femeile, a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 505 de femei, din mediul urban, în luna mai 2020.

Brandul Libresse face parte din portofoliul companiei Essity, o companie internațională de top în domeniul igienei și sănătății care are ca scop îmbunătățirea stării de bine cu ajutorul produselor și serviciilor sale, esențiale pentru viața de zi cu zi.

Setari Cookie-uri