În România, cultura berii artizanale este un domeniu recent, iar berea artizanală românească calcă pe urmele vestului, unde această băutură are un loc aparte. Dacă discutăm despre sortimente, tipurile de bere artizanală preferate de români se împart în două categorii: lager și ALE.

Berea de tip lager este o bere de fermentație joasă, care include mai multe varietăți, cum ar fi: pilsner lager, extra lager, special lager și black lager. Este cel mai popular și consumat tip de bere. Potrivit specialiștilor, berea de tip lager se caracterizează printr-un gust echilibrat de malț și hamei. Berile de tip ALE sunt de fermentație superioară, care dezvoltă un gust complex, arome fructate și, în general, sunt mai cremoase.

În ceea ce privește preferințele românilor, bărbații experimentează mai mult și vor să vadă pe piață cât mai multe sortimente pentru a putea alege băutura potrivită. Dacă bărbații preferă berile mai amare sau clasice, femeile aleg, în general, berile mai fructated și aromate, belgiene cu arome de citrice și vișine.

Prin ce se deosebește berea artizanală de cea industrială

În 2011, s-a înființat la Timișoara prima fabrică de bere care își rezerva titlul de bere artizanală, urmând ca, în 2013, să se deschidă porțile altor producători români. Berea artizanală a apărut în România din dorința unor oameni pasionați și ambițioși de a oferi consumatorului o altfel de experiență în ceea ce privește berea.

Există numeroase diferențe între berile artizanale și cele industriale, începând cu aromele și gusturile, până la culori și modul de ambalare, spun reprezentanții cramei Capra Noastră.

„Berile artizanale au rețete complexe care cuprind combinații de malțuri și hameiuri ce diferă de la producător la producător. Chiar și pentru același tip de bere, producătorii vor avea rețete gândite diferit, uneori cu cele mai extravagante hameiuri sau ingrediente”, precizează Ionel Păsărică, fondator Capra Noastră.

Spre deosebire de berea industrială, care este fabricată în cantități mari, berea artizanală este fabricată în loturi mici, iar rețelele de bere sunt foarte variate.

„Fabricile de bere artizanală își permit să experimenteze rețelele de bere, să se „joace” cu ingredientele, să readucă la viață rețete vechi sau să vină cu ceva nou pe piață. Acest lucru se întâmplă pentru că berăriile craft nu au presiunea acționarilor și pun înaintea profitului pasiunea pentru bere”, spune Leonard Mihoc, fondator Bere Nemțeana.

Berea artizanală, încă un segment de nișă pe piața românească

În ultimii ani, berea artizanală a căpătat popularitate. Dacă ne raportăm la câte microberării au luat naștere în ultimul timp, berea artizanală a cunoscut o creștere accelerată. În ultimii trei ani, au apărut mai mult de 20 de noi microberării. Însă din cauza pandemiei și a problemelor din HoReCa, piața berii artizanale a scăzut dramatic, iar unele microberării s-au închis sau se mențin pe linia de plutire.

„Este o perioadă ciudată în care vânzările s-au mutat în online sau în retail, ceea ce face tot mai grea promovarea și aici mă refer la târgurile de bere artizanală, unde consumatorul putea sa interacționeze cu producătorul, târguri ce nu s-au mai ținut din cauza pandemiei de COVID–19”, spune Ionel Păsărică, fondator Capra Noastră.

Deși berea artizanală românească are un deceniu de când a luat naștere, cifrele microberăriilor sunt încă la un nivel scăzut și reprezintă un procent de doar 0,3% din vânzările de bere, procent care este făcut de un număr de 40 de fabrici de bere artizanală, potrivit reprezentanților Bere Nemțeana. Cu toate acestea, berea artizanală reprezintă un segment destul de dinamic în industria băuturilor.

„Față de acum șase ani, când am ieșit pe piață, acum berea artizanală este mult mai cunoscută. Fenomenul este în plină dezvoltare și apare în mod constant câte o fabrică nouă, cel puțin până la începutul pandemiei. Din punctul meu de vedere, în România berea artizanală în acest moment nu poate fi un competitor important din cauza producției în cantități mici, a bugetelor de promovare și marketing”, a declarat Leonard Mihoc, fondator Bere Nemțeana.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri