Astăzi a fost anunțată lansarea campaniei Green Friday în România, ca parte a noii inițiative globale a companiei IKEA de a promova și dezvolta servicii circulare și consum durabil.

În perioada 24 noiembrie - 3 decembrie, perioada de campanie, anumite magazine din România, aparținând unui brand cunoscut, se angajează să cumpere mii de piese de mobilier folosite ale brandului respectiv. Se angajează să plătească de două ori prețul de răscumpărare. Aceasta răscumpărare dublă este disponibilă doar pentru membrii brandului. Toate obiectele returnate în această perioadă vor fi donate proiectelor comunitare, cu scopul de a-i ajuta pe cei afectați de pandemia COVID-19.

Mobilierul uzat poate fi adus de către cei care doresc acest lucru în magazinele Pallady sau Băneasa unde se afla brand-ul respectiv. Acest lucru se poate face oricând între 24 noiembrie și sfârșitul anului, în timp ce estimarea online de pe website este obligatorie și trebuie finalizată în termen de 10 zile de la începutul campaniei Green Friday. Clienții vor primi astfel carduri de rambursare pe care le pot cheltui în magazinele brandului, iar valoarea acestora va depinde de starea pieselor pe care le revând.

Serviciul acestui magazin va continua să existe și după campanie. Astfel, toate articolele vor fi vândute în zona „Așa cum sunt” a magazinelor .

„Acum suntem mai responsabili ca oricând de bunăstarea societății noastre și a planetei. Depinde de noi să revitalizăm ceea ce ne înconjoară și vom reuși prin colaborarea cu clienții, alte companii, comunitățile locale și autoritățile – pentru a contribui la schimbarea acțiunilor și comportamentelor noastre. Contăm unii pe alții. Haideți să facem cu toții o afacere diferită de Black Friday. O afacere pentru bine. În siguranță”, a declarat unul din managerii magazinului.

O afacere realizată în siguranță cu scopuri nobile

Clienții trebuie să urmeze câțiva pași simpli dacă doresc sa participe la campanie. Magazinul, în schimb, se va asigura că toate măsurile de prevenție sunt respectate de toată lumea. Cum spuneam, la început, clienții trebuie să facă o estimare online a piesei de mobilier, în termen de 10 zile de la debutul campaniei Green Friday. Această estimare se va realiza cu ajutorul instrumentului web pus la dispoziție de magazin, care utilizează o matrice de preț specifică. Estimarea se face pe baza stării articolului. Clienții vor primi un cod QR, o valoare estimată și un număr de aplicație pentru articol. Toate articolele trebuie aduse la magazin asamblate complet, la departamentul de schimb și retur, oricând între data de 24 noiembrie și sfârșitul anului.

Un angajat din cadrul magazinului va verifica starea în care se află mobilierul adus, iar clientului i se va oferi o estimare finală a prețului pentru articol. Dacă acesta acceptă prețul propus, magazinul va rambursa suma estimată prin oferirea unui card de cumpărături. Ulterior, mobilierul va fi donat sau revândut. Magazinul garantează că produsele returnate vor fi dezinfectate în cadrul unui proces care se desfășoară conform măsurilor de siguranță pentru COVID-19, în funcție de tipul de material al produsului și de starea acestuia.

Ce fel de vouchere vor primi clienții? Cei cu articole „ca noi”, fără zgârieturi, vor primi vouchere echivalente cu 50% din prețul inițial al articolelor, în timp cei care aduc mobilierul în stare „foarte bună”, cu zgârieturi minore, vor primi un voucher cu 40% din valoarea inițială. Mobilierul „folosit corespunzător”, cu mai multe zgârieturi, va fi răscumpărat la 30% din valoarea inițială.

Un angajament pe termen lung ideal pentru economia circulară

Transformarea operațiunilor de retail este o parte esențială a campaniei pentru economia circulară Grupului Ingka, iar această campanie reprezintă un pas important din drumul acestui brand către crearea unui business circular până în 2030, care să nu aibă un impact negativ asupra schimbărilor climatice. Acest lucru se face prin produse fabricate din materiale regenerabile sau reciclate. În prezent, 45% din totalul emisiilor globale de carbon provin din modul în care lumea produce și folosește produsele de zi cu zi, astfel încât campania reprezintă o oportunitate de a aborda problema consumului nesustenabil și impactul acestuia asupra schimbărilor climatice, în cea mai importantă perioadă de cumpărături din an.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri