Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor a făcut controale, în perioada 23 octombrie - 23 noiembrie, la 599 de magazine din țară, mari retaileri și lanțuri de farmacii care vând măşti de protecție. Au fost verificate 35.180.666 de măşti, în valoare 19.763.739 lei. 32.997.026 dintre acestea (peste 90%), în valoare de 19.459.353 lei, nu se încadrau în prevederile legale în vigoare, scrie Digi24.

Măștile neconforme care sunt retrase temporar de la vânzare sunt măști care au deficiențe minore - de exemplu, nu sunt etichetate corect, a explicat Eduardt Cozminschi, președintele ANPC. După aplicarea unei etichete corecte, măștile se întorc pe raft și pot fi vândute.

Măștile neconforme care sunt retrase definitiv de la vânzare sunt acelea care nu respectă normele de calitate (de exemplu, capacitatea lor de filtrare nu este certificată de un organism autorizat pentru acest lucru în Europa), explică președintele ANPC. Acestea nu se pot întoarce la vânzare.

Întrebat cum poate ști cumpărătorul ce mască să aleagă de pe raft, Eduardt Cozminschi a răspuns că „e destul de greu pentru clientul obișnuit să-și dea seama”, din cauza multiplelor elemente care trebuie trecute pe etichete.

El spune că este reponsabilitatea vânzătorului să se asigure că măștile respectă normele de etichetare și de calitate pentru a putea fi vândute și, dacă vrea, se poate adresa ANPC pentru a obține informațiile necesare.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri